Dagens shopping

Post Reply
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Dagens shopping

Post by chrissenator »

Satt og myste litt på xl forum og litt ekstra på classifieds, det endte i litt snadder :err:

Image
Derby cover Willie G $ 30 skal mattes ned og bli svart.
Image
Timer cover Willie G $ 13 skal mattes ned og bli svart.
Image
Gear knott Willie G $ 7.5
Image
Fothvilere Willie G $ 60 for foran og bak.
Image
Road King dempere med ventil og nyoverhalt $ 100
Image
Progressive drop inn fjærer med PVC foring $ 50
Image
Ventiler til å justere lufttrykk i gafflene ferdig montert i toppskruene.

Dette skal bli morro, mest spennende er det å få skikkelig demping på hele sykkelen, de originale showa demperene og gaffelfjærene er bare sorgen. Fatter ikke at Sportstere kan typegodkjennes med stock showa.
Fyller på med 15grade gaffel olje, ca 4 psi og utifra trådene over there så er dette beste oppgradering av gafflene.
RoadKing dempere bak, mange kjører solo med 0 psi i dem og oppover til 12 psi med to på og litt bagasje. Regner med at de demperene vil løse mine ergrelser over standard tingen som HD setter på¨og kaller dempere til de ehm artige Progressive demperene - eller stive rustsamlere, mye bedre enn original men veeeeeldig stive.

Derby og timer cover vil jeg matte ned chromen på og lakke med matt svart mens jeg maskerer det som er svart originalt....

Image
Og jeg tok meg en runde på Biltemaet og kjøpte en 7" lykt for en tid tilbake - den tenkte jeg også å matte ned og lakke den også matt svart. Denne lykten med de ledninger som følger med kan man fint åpne og bytte ledninger i pluggene slik at man beholder original ledningene og slipper lodding, krympestrømpe osv.


Black is the new chrome :err: her i gården, så da er det vel bare til å vente og vente :-)
Last edited by chrissenator on 28 May 2011, 22:11, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Dagens shopping

Post by Harlex »

Gleder meg til å se resultatet... Kan ikkje se for meg noe annet at dette vil bli jæ..... bra...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Dagens shopping

Post by kane »

Kan varmt anbefale de bakdemperene ihvertfall hvis det er komfort du er ute etter :)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dagens shopping

Post by chrissenator »

kane wrote:Kan varmt anbefale de bakdemperene ihvertfall hvis det er komfort du er ute etter :)
Det er komfort og egenskaper jeg ønsker, og det jeg leser på xl forum er at de demperene klarer begge deler. Håper det stemmer :-)
Progressive fjærer i gafflene er jo kjent for å være en kraftig forbedring så det gleder jeg meg spesielt til, hele sykkelen ble jo rimelig "snål" etter at jeg fikk progressive dempere bak og fronten føles enda blautere og jeg bunner gafflene hele tiden, to på er uaktuelt.
Neste blir fork brace så tenker jeg at det er nok der fremme :-)
Harlex wrote:Gleder meg til å se resultatet... Kan ikkje se for meg noe annet at dette vil bli jæ..... bra...
Håper det blir bra, har grubbelert lenge og vel så nå får det stå til, tanken er at så lenge jeg har alle originale delene så er dette i verstefall reverserbart :-)

Monterer PowerCommanderen på i neste uke - den kan programmeres til 883 og 1200 frem og tilbake så da blir det justering og testing i kveldssolen :-) Gode naboer er gull verdt :-) så lenge det varer ----
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Dagens shopping

Post by Lariat »

Blir nokk jyngestol detta nå :lol: neida kødder bare blir nokk helt kanon å kjøre vil eg tro 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dagens shopping

Post by chrissenator »

Lariat wrote:Blir nokk jyngestol detta nå :lol: neida kødder bare blir nokk helt kanon å kjøre vil eg tro 8-)
Bare det blir bedre enn stivramme bak og gammal citroen foran :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”