Nu jäklar...

User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Nu jäklar...

Post by Harlex »

Liten oppdatering. Har nå fått pakke fra jetcarrier.

Som sagt har jetcarrier deadline fredager kl 1000 (new jersey tid) Da sendes alt som er kommet inn til deg. Jeg gjorde kjøp i 9 ulike butikker uken før som ble tilsendt. Det virker som de aller fleste er klar over jetcarrier sin frist ettersom det alltid går greit å få det levert innen fristen. Men man må selvfølgelig ikkje forvente at en pakke skal fraktes på tvers av USA på 1 til 2 dager.
Pakkene ble sendt fredagen, var i Norge på tirsdagen og forsøkt levert meg onsdagen (var på ferie)

Har nå hentet pakkene 3 relativt store (flere ble sampakket i Norge)
Pris?

510,-
i tillegg kom kolliavgift på 45,- per ekstra kolli (Dette tilkommer hvis man har mer en en pakke som skal sendes)

Totalt: 870,-
Dette inkluderer frakt fra USA til Norge, frat i Norge, fortolling og alle gebyrer.

Skal man sammenligne med å få sendt hver enkelt butikk direkte til Norge må man med jetcarrier legge til porto innenlands i USA. DVS. det butikken skal ha for å sende delene til Jetcarrier. Typisk fraktpris er fra 0-7 dollar. Ofte er det free shipping innenlands eller ved kjøp for en viss sum.....
Hvis noen klarer å få sendt 9 ulike pakker ferdig fortollet fra USA til døren i Norge til tilnærmet lik pris vil jeg gjerne høre om det.

Det fine er også at denne form for frakt egner seg til samkjøp flere. Da finner man en rettferdig fordelingsnøkkell og det blir enda billigere for alle. :D
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Nu jäklar...

Post by Sharpeye »

Harlex wrote:Det fine er også at denne form for frakt egner seg til samkjøp flere. Da finner man en rettferdig fordelingsnøkkell og det blir enda billigere for alle. :D
Samkjøp er jeg for om noen tar initiativet.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Nu jäklar...

Post by Harlex »

Sharpeye wrote:
Harlex wrote:Det fine er også at denne form for frakt egner seg til samkjøp flere. Da finner man en rettferdig fordelingsnøkkell og det blir enda billigere for alle. :D
Samkjøp er jeg for om noen tar initiativet.
De er ikkje verre enn å ta initiativet selv.... Du som bor i Oslo bør ikkje ha problemer med å få med deg noen.... Jeg handler stadig vekk og stort sett er det noen som henger seg på... I går kveld la jeg inn min tredje bestilling nå i sommer.. Og jeg ser for meg 1 til høsten... Harley-deler er lik minst halv pris og så har man jo også annet som kan kjøpes som f.eks klær, sko og bildeler... :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”