Sveising

Post Reply
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Sveising

Post by Fatboy92 »

God morgen, godtfolk.

Jeg har gått til innkjøp av hestehenger (ja, hestehenger ...) i anledning neste sommers familieferie nordpå. Det er landstreff på hjemplassen min, så jeg MÅ ha med sykkelen. Når det i tillegg skal kjerring og to unger med på lasset, så må man ty til utradisjonelle metoder.

Så spørsmålet er: Har vi noen sveisere blant oss? Jeg trenger en anordning som kan boltes fast i gulvet foran, og som holder framhjulet på beistet. Ser at det fins noen å få kjøpt til en forholdsvis grei pris, men hadde vært greit med noe "custom".

Any ideas?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sveising

Post by Jan-Ivar »

kjør sykkel!
kjerring og unger kan kjøre bil.

men skal du bruke henger så er jo alt du trenger ei hjul klemem du kan skru fast i golvet og 4 laste stropper til å spenne fast sykkelen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Sveising

Post by Fatboy92 »

Jan-Ivar wrote:kjør sykkel!
kjerring og unger kan kjøre bil.

men skal du bruke henger så er jo alt du trenger ei hjul klemem du kan skru fast i golvet og 4 laste stropper til å spenne fast sykkelen.
Hadde det bare vært så vel :) Vi kommer til å dra med en unge på 3 måneder, så jeg tror mor helst vil slippe å kjøre 140 mil :)


Hvor får jeg kjøpt sånne hjulklemmer?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sveising

Post by chrissenator »

Det var vel en her inne som laget en slik hjulklemme..
Med bilder og forklaring..

Fant den og Toro is the man http://www.hd-forum.no/viewtopic.php?f=14&t=2707" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sveising

Post by Coldman »

Sett sykkelen på sidestøtta i 1. gir. Klem inn hendelen til forbremsen og bruk en strips slik at den holder seg inne. Stropp sykkelen fast. Tut og kjør.

Slik jeg har gjort det... tur/retur Nord-Norge. :D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Sveising

Post by Jan-Ivar »

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=19722506" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=13883975" onclick="window.open(this.href);return false;

her er ett par alternativer
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Sveising

Post by Fatboy92 »

Coldman wrote:Sett sykkelen på sidestøtta i 1. gir. Klem inn hendelen til forbremsen og bruk en strips slik at den holder seg inne. Stropp sykkelen fast. Tut og kjør.

Slik jeg har gjort det... tur/retur Nord-Norge. :D
Ja, du har jo erfaring med den turen :) Får se hvordan jeg gjør det. Må uansett ordne meg noen kroker til stroppene. Hestehengere har ikke sånne praktiske kroker :)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sveising

Post by Coldman »

Du kan jo kjøpe noen øyekroker på Biltema.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Sveising

Post by bobber-48 »

Båtforetninger pleier å ha praktisk utstyr til festing av ting og til innfelling av festeører og kroker.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Sveising

Post by Fatboy92 »

bobber-48 wrote:Båtforetninger pleier å ha praktisk utstyr til festing av ting og til innfelling av festeører og kroker.
Fant på BilXtra.
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”