Erfaringer med Black denim-lakk?

Post Reply
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by kkanst »

Vurderer en FatBob med Black Denim-lakk.. Er det noen som har erfaring med lakktypen? Den er jo matt..
2001 1550 Deuce.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by tutte »

Den MÅ ikke poleres, har hørt folk bruke f.eks. WD-40 for å holde den fin.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by Coldman »

Ja, den har jeg erfaring med. WD-40 skal du i alle fall ikke bruke. :-)

Noen synes den er lett å ha med å gjøre, men det synes ikke jeg. Som tutte skriver, skal den ikke poleres, men det er ikke noe i veien for å gjøre det hvis man tenker over hva man gjør. Den blir jo ikke ødelagt av polering. Noen synes faktisk den blir finere om den poleres... får en mer satin-overflate.

Selv vasker jeg den bare og ikke noe mer enn det. Forhandlerne har en spray som er meningen å bruke for lett rengjøring, men du kan like godt bruke vindusvask. Greia er nettopp det at den er matt... skitten fester seg lettere osv. osv. Men når den er ren og fin er den jo tøff.

Jeg måtte faktisk polere (og rubbe litt) på bakskjermen etter å ha kjørt lenge på skikkelig møkkete og våte veier med ei bakpå. Trodde at nå var lakken ødelagt, men det gikk faktisk helt utmerket. Skjermen ble betydelig blankere, men det tok ikke lange tiden før den var helt lik tank og forskjerm. Så helt umulig er den heller ikke. Men det er klart, sammenliknet med vanlig lakk skal det mer til for å få bort tynne riper osv.

5. sesongen jeg har sykkelen. Når den er nyvasket ser lakken skikkelig fin ut. Meningen er jo faktisk at den skal slites som dongeri, men det tror jeg ikke kommer til å skje. Vankelig å gi noe råd, og jeg vet ikke om jeg ville valgt denim eller vanlig i dag... men så er nå jeg en tosk som til stadighet lar meg prege av ambivalens.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by Falken »

Svartmatt blir aldri feil...
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by tutte »

Skikkelig trafikksikker farge..Men den ser bra ut.
Vet ikke hvor jeg har det fra dette med WD-40, men personen som sa det hadde mattsort sykkel, og grunnen var at ikke møkka satte seg så lett fast.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by kkanst »

Hm, lurer på hva jeg skal gå for. Heller mot Denim..
2001 1550 Deuce.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by Coldman »

tutte, du tenker kanskje på wd-40 på svart motor?
Mulig det også kan brukes på denim-lakken, men da tror jeg den blir veldig, veldig... tja, hva skal jeg si... veldig rar, sier jeg. Kommer ikke på noe bedre.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by Falken »

tutte wrote:Skikkelig trafikksikker farge..Men den ser bra ut.
Vet ikke hvor jeg har det fra dette med WD-40, men personen som sa det hadde mattsort sykkel, og grunnen var at ikke møkka satte seg så lett fast.
Sikker på at det ikke var black wrinkles motor han mente Tutte...den kan med fordel vaskes med CRC eller WD 40?
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by tutte »

Skal ikke utelukke at det var det det var. Men nå vet vi hva som lønner seg.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Erfaringer med Black denim-lakk?

Post by Lykketrollet »

Har Fat Bob med Black Denim-lakk og digger den... Har alltid likt mattsvart og synes det er kjempekult!

Vasker sykkelen kun med Zalo og bruker WD40 på svarte deler på motoren og "blackwrinkels"-delene. Enklere blir det ikke.

Men et tips..... pga den lille forskjermen og det "feite" forhjulet blir sykkelen megamøkkete bare den ser en vannpytt... så hvis du er nøye på å ha ren sykkel bør du kanskje vurdere noe annet - kaller bare min Ratbike :-))))
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”