Single Sal Fatboy

Post Reply
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Single Sal Fatboy

Post by Pondus »

Noen som har forlag til singlesal til FatBoy? Må være god støtte til rygg.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Single Sal Fatboy

Post by Pondus »

Dårlig med svar her da ;-) Noen av dere må vel kjøre med single sal som har litt støtte. Har selv gjort originalsalen om til singlesal. For å få støtte til rygg har jeg satt på ryggstøtte uten at dette er særlig pent. Hver gang jeg finner en sal som ser ok ut , passer den ikke til min 2002 mod
User avatar
sindbad
Posts: 53
Joined: 15 Aug 2013, 02:00

Re: Single Sal Fatboy

Post by sindbad »

Jeg har ikke Fat Boy, men Road King.
Var plaget med vond rygg og skuldre etter bare noen få mil. Byttet til Sundowner solosete og plagene forsvant momentant.
Kan nå kjøre Trondheim - Dombås og tibake med bare kort stopp for bensinfylling uten å føle noe ubehag overhodet.
Mustang seter får også mye skryt. Var egentlig bestemt på å anskaffe et slikt med ryggstøtte. En tur til England endte opp på et
swap meet hvor jeg fikk tak i et helt nytt og ubrukt Sundowner solosete for 75 pund. Beste handelen jeg har gjort på lenge.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Single Sal Fatboy

Post by Erlend »

Mustang seats lager gode saler. Satte på Mustang solosal på den forrige sykkelen min, og det var også den første endringen jeg gjorde på Dozer'n da jeg fikk den i hus. Ryggstøtte type sissybar på solosete ser ikke bra ut i mine øyne, så den varianten har jeg ikke prøvd, men Mustangsalene har en liten kant bak som i alle fall gir litt støtte på kortere turer. Skal jeg på langtur surrer jeg bare pakksekken min upp mot denne, så får jeg det jeg trenger av korsryggstøtte, også.

Kjøpte begge salene fra Cruisercustomizing.com, og betalte noe sånt som 200-250 $ pluss frakt og avgifter.
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Single Sal Fatboy

Post by tutte »

Nå aner jeg ikke hvor du holder til men den 18/1- skal det være Swapmeet på Nesodden.
Pratet med Myggers på CBP ang sal og han sa at de hadde mange men kunne ikke si stort mer annet enn at de kom til å ta de med til Nesodden den 18.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Single Sal Fatboy

Post by Pondus »

Takker for svar. Holder til på Vestlandet, slik at nesodden ikke blir et alternativ. Prøvde å Google denne Myggers uten resultat.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Single Sal Fatboy

Post by tutte »

Pondus wrote:Takker for svar. Holder til på Vestlandet, slik at nesodden ikke blir et alternativ. Prøvde å Google denne Myggers uten resultat.
Myggers jobber hos CBP,Custom Bikes and Parts i Skien. De leverer det meste har jeg inntrykk av. Ring de å hør, kan hende de vet hva du trenger.
Det jeg vet er at CBP bygger om en god del sykler og dermed gjerne har brukte saler, men han sa det var så mye å se gjennom at han ikke hadde anledning der å da. Det var bare å ta seg en tur innom og se. Siden jeg bor i Oslo og sal ikke haster så mye venter jeg til den 18 og heller drar på Swapmeet.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Single Sal Fatboy

Post by Pondus »

Takker Tutte ;-)
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”