Pulverlakk i Rogaland?

Post Reply
User avatar
spritigonzales
Posts: 25
Joined: 11 Nov 2011, 17:52

Pulverlakk i Rogaland?

Post by spritigonzales »

Heisan,

Er så lei ppolering at jeg gjerne vil ha pulverlakket en del kromdeler. Lurte erfaring om dere kjenner til noen pulverlakkbedrift her i Rogaland som att sånne små oppdrag for en ikke alt for dyrt penger? Trengs vel å sandblåse delene og etterpå pulverlakkes de. Noen tips?
Takk og hilsen fra Stavanger.
Spritigonzales
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Pulverlakk i Rogaland?

Post by torwel »

Hei
Jeg fikk sandblåst og pulverlakkert en veteran ramme hos Stavanger Fengsel, de har kontaktpersoner til verkstedet på nettsiden, tror verkstedsjefen hette Roar og var nordlending.
Men som han sa, leveringskapasiteten er litt varierende etter hvem de har tilgjengelig.
Jobben var bra og så vidt jeg husker betalte jeg noe over 2000.- for hovedramme, bakramme, fothviler delene og støtta.
Fengselet er litt ulogisk å kjøre til men det er nå ute på Grøden et sted i granskogen, samme nye rundkjøring som til Randaberg

TW
User avatar
spritigonzales
Posts: 25
Joined: 11 Nov 2011, 17:52

Re: Pulverlakk i Rogaland?

Post by spritigonzales »

Takk for svaret. Jo, har hørt med de på fengselet, men de tar ikke oppdraget siden de må sandblåse kromdelene først og så blir det spesialavfall og derfor har de ikke mulighet å tar det. Dummt for meg. Har hørt også med en større bedrift men for de er oppdraget for liten. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå??? Kan jo lykke delene med plastidip, men det holder ikke evig...har det på et par deler men er ikke det samme som en god pulverlakkering.
Hilsen spritigonzales ;)
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Pulverlakk i Rogaland?

Post by Per-øivind »

Hei. Fant denne på nettet hvor noen anbefalte de. http://www.aarsland-sl.no/Frames/index.php
Det finnes ikke en bedrift for arbeidsopptrening der borte da som driver med metall. Her i Kongsvinger har vi Eskoleia som driver med garderobeskap og andre ting i metall, og dette blir pulverlakkert av de, har mange farger å velge mellom. Hør rundt omkring om ikke det er noe tilsvarende bortpå vestlandet. Og om du har noen kompiser eller noen du kjenner som har ett lite sandblåserskap som du kan låne eller de gjør jobben for deg.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Pulverlakk i Rogaland?

Post by tutte »

Hvis du skal dekke Chromen har jeg med hell brukt Hammerite, brukte slipepad som rørleggere bruker først for å matte ned så Hammerite's egen primer og 2 lag Hammerite til slutt. Sitter bra må bare gjennom herdes først.
Husk å ha romtemperatur på maling og emne først.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Pulverlakk i Rogaland?

Post by mustang »

Gjør det enkelt. Dra til et forniklingsverksted eller send delene til dem og spør om de kan trekke av nikkel og krom. :D Da er det bare å pusse, grunne og lakkere etterpå og så er du sikker på at det er godt feste. Har ikke noe tru på at lakk på nikkel og krom sitter så veldig godt. Har jobbet med nikkel og krom for mange år siden så jeg vet hva dette er .
Post Reply

Return to “Styling og ekstrautstyr”