På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni

Kaffetreff og kjøreturer
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Harlex »

kkanst wrote:På den annen side kan det være avskrekkende på somme når det ender opp å bli såpass stort at vi slår oss sammen med en annet "treff". Jeg har litt lyst til å komme, men vet ikke hvordan jeg ville blitt mottatt da jeg både hører dårlig, bruker høreapparat og er ikke så veldig innarbeidet i Harley's-greiene egentlig. :)
:shock: :shock: :shock:
Tror ikkje du trenger å være bekymret.... Hvis det er noen som ikkje vil snakke med deg så er det nok ikkje høreapperatet ditt som er problemet. Det var vel helst på ungdomsskolen dette var et problem og da pga. mangel på eller ikke ferdig utviklet sosial kompetanse... Men for all del... Det er noen som aldri kom videre fra det stadiet. Tror imidlertid ikkje at HD-bikere er spesielt representert der kanskje tvert imot :D

Er de stygg med deg på østlandet får du ta turen over fjellet og kjøre med oss på OSA-turen 25. juni.... :D :err:
Konklusjon: Har du lyst drar du selvfølgelig.... Kan ikkje tenke meg det medfører noen forpliktelser i forhold til tatoveringer, langt hår og/eller skjegg hvis du ikkje er klar for det :D :D
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Svima »

Jeg har hverken tatoveringer eller skjegg, og dere er invitert med på tur åkke som :D
/ Svima
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Guffen »

Svima wrote:Jeg har hverken tatoveringer eller skjegg, og dere er invitert med på tur åkke som :D
Snill, du :)
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by kkanst »

Harlex wrote:
kkanst wrote:På den annen side kan det være avskrekkende på somme når det ender opp å bli såpass stort at vi slår oss sammen med en annet "treff". Jeg har litt lyst til å komme, men vet ikke hvordan jeg ville blitt mottatt da jeg både hører dårlig, bruker høreapparat og er ikke så veldig innarbeidet i Harley's-greiene egentlig. :)
:shock: :shock: :shock:
Tror ikkje du trenger å være bekymret.... Hvis det er noen som ikkje vil snakke med deg så er det nok ikkje høreapperatet ditt som er problemet. Det var vel helst på ungdomsskolen dette var et problem og da pga. mangel på eller ikke ferdig utviklet sosial kompetanse... Men for all del... Det er noen som aldri kom videre fra det stadiet. Tror imidlertid ikkje at HD-bikere er spesielt representert der kanskje tvert imot :D

Er de stygg med deg på østlandet får du ta turen over fjellet og kjøre med oss på OSA-turen 25. juni.... :D :err:
Konklusjon: Har du lyst drar du selvfølgelig.... Kan ikkje tenke meg det medfører noen forpliktelser i forhold til tatoveringer, langt hår og/eller skjegg hvis du ikkje er klar for det :D :D
Altså, nå er jeg da en voksen mann da :) Så det er ikke akkurat det jeg tenkte på. Det er mere å klare å henge med sosialt. Det er ikke lett når hørsla er tatt i fra deg :)

Alle forstår det, men ingen forstår det :p

Hvordan bruker dere å legge opp disse gerilja-treffene?? Kjører dere lange turer målt i timer?
2001 1550 Deuce.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Guffen »

kkanst wrote:
Harlex wrote:
kkanst wrote:På den annen side kan det være avskrekkende på somme når det ender opp å bli såpass stort at vi slår oss sammen med en annet "treff". Jeg har litt lyst til å komme, men vet ikke hvordan jeg ville blitt mottatt da jeg både hører dårlig, bruker høreapparat og er ikke så veldig innarbeidet i Harley's-greiene egentlig. :)
:shock: :shock: :shock:
Tror ikkje du trenger å være bekymret.... Hvis det er noen som ikkje vil snakke med deg så er det nok ikkje høreapperatet ditt som er problemet. Det var vel helst på ungdomsskolen dette var et problem og da pga. mangel på eller ikke ferdig utviklet sosial kompetanse... Men for all del... Det er noen som aldri kom videre fra det stadiet. Tror imidlertid ikkje at HD-bikere er spesielt representert der kanskje tvert imot :D

Er de stygg med deg på østlandet får du ta turen over fjellet og kjøre med oss på OSA-turen 25. juni.... :D :err:
Konklusjon: Har du lyst drar du selvfølgelig.... Kan ikkje tenke meg det medfører noen forpliktelser i forhold til tatoveringer, langt hår og/eller skjegg hvis du ikkje er klar for det :D :D
Altså, nå er jeg da en voksen mann da :) Så det er ikke akkurat det jeg tenkte på. Det er mere å klare å henge med sosialt. Det er ikke lett når hørsla er tatt i fra deg :)

Alle forstår det, men ingen forstår det :p

Hvordan bruker dere å legge opp disse gerilja-treffene?? Kjører dere lange turer målt i timer?
Du har sikkert skremmende rett. Ingen forstår, fordi det å være uten eller med sterkt svekket hørsel er uvanlig og fremmed. Må man velge mellom å prate på en uvant måte med en som er hørselshemmet, eller en som er som de fleste andre, er antakelig ikke valget så vanskelig. Det at HOG-folk har "sosial kompetanse" og er "utrolig inkulderende" på en slik måte at hørselshemmede ikke føler seg tilsidesatt tror jeg ikke før jeg få se det! Og da inkluderer jeg meg selv i HOG. Jeg tror vi er svært normal, og at det er like lett å føle seg uttafor i HOG som ellers i samfunnet.

Men, jeg håper jeg tar så mye feil at du blir positivt overrasket!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Svima »

Dette er første gang med offisielt geriljatreff så ingen ting er bestemt på forhånd. Men vi kan for eksempel treffes enten hos lazy eller på kløfta og ta det derfra. Kl ti eller tolv ? Dagstur ? Kom med forslag, jeg er på treffet i sentrum nå og har ikke kart nå så jeg skal lille litt på det senere.
/ Svima
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Svima »

Jeg tror vi må avklare om det er flertall for HOG eller en ren geriljatur, for HOG reiser tidlig skjønner jeg....
Enten så vi møtes på Alna halv ti hvis de reiser ti og blir med på fellesopplegget til HOG,
eller så kan vi møtes f.eks. elleve på Alna eller Kløfta og ture derfra i egen tropp.

Jeg stemmer for elleve på Kløfta, og "blåtur med en plan" videre, hvor mange blir med på det?
/ Svima
User avatar
arnehk
Posts: 27
Joined: 30 Jul 2010, 14:32

Post by arnehk »

Er med på alt.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni?

Post by Svima »

Da blir det geriljatur for de som vil være med. Oppmøte Shell Nordgående Kløfta med avreise klokka elleve.
Heng dere med! Det blir en akkurat passe lang dagstur med pauser, ikke noe stress, bare kosetur :)
/ Svima
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: På tur med Sportstergeriljaen søndag 5. Juni

Post by Svima »

Klokka kvart over elleve dro vi fra Shell på Kløfta. I nydelig vær og med hele dagen å ta av kjørte vi gamle Trondheimsvei til Jessheim og videre over Maura for å komme enda lenger ut på landet. Vi kjørte fra Maura inn i skogen langs rv 35. Her lå både sauer og syklister langs veien (vi kom like etter en litt stygg sykkelvelt) Videre over til Skjerven bruk ved Lunner hvor vi stoppet og beundret omgivelsene. Dette er et utrolig idyllisk sted midt i ødemarka hvor det har vært sagbruk en gang i tiden. Nå er det helt stille og blir brukt som ferieparadis. Med sine mange små rødmalte trehus minner stedet veldig om Astrid Lindgrens eventyrer.
Vi kjørte videre ned til Gran på Hadeland, langs Randsfjorden et stykke over til Brandbu hvor vi ville spise. Det første og beste spisestedet vi fant var imidlertid booket for et konfirmasjons-selskap, noe vi først oppdaget da vi åpnet døra. Dresskoden var desverre ikke skinndress.
I sentrum fant vi imidlertid en hyggelig pizzeria, "Viva Italia" hvor vi spiste hver vår gedigne "minipizza".
Ferden etterpå gikk videre til Hurdal over Lygna, langs Hurdalsjøen ned til Gardermoen og endte opp på Jessheim hvor vi tok is og kaffe før hjemreise.

Dette ble en knallfin tur, med spennende veier, vakre omgivelser og nydelig sommervær, og veldig hyggelig selskap, tusen takk for en fin tur :) Det frister til gjentagelse, og jeg håper flere kan og vil være med en annen gang.

(Jeg har også tatt noen bilder, men sliter fryktelig med internett-tilkoblingen så de får komme så fort jeg får lagt det ut...)
/ Svima
Post Reply

Return to “Sosialt”