Tyrigrava er solgt - hva nå?

Kaffetreff og kjøreturer
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Sharpeye »

Da har jeg hørt at Tyrigrava legges ned fra 30.september.
Man kan si mangt om stedet, men en ting er sikkert, det har vært en fast møteplass for oss motorsyklister hver onsdag i sommer halvåret i mange år. Personlig er jeg vokst opp med stedet.

Skal vel ikke se bort i fra at p-plassen blir stengt, og hva gjør vi da?
Vi må vel finne en ny møteplass, da gjerne helst med servering.
Eller vil ikke stedet bli savnet?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
panser
Posts: 58
Joined: 20 Apr 2010, 14:54

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by panser »

Vi får håpe at det blir fortsatt drift der. Har vært der ute på onsdager (så sant det har latt seg gjøre) siden jeg begynte å kjøre tung sykkel for over 20 år siden... Fryktelig trist om dette er slutten på npe jeg har satt pris på så lenge.

Får krysse fingrene for at det ordner seg på ett vis :)
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by tutte »

Etter det jeg har skjønt var det flere som var interessert i å kjøpe Tyrigrava men at det ikke var ønskelig at den ble solgt til noen MC-klubb. Stedet gjør seg best som serveringssted.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Sharpeye »

tutte wrote:Etter det jeg har skjønt var det flere som var interessert i å kjøpe Tyrigrava men at det ikke var ønskelig at den ble solgt til noen MC-klubb. Stedet gjør seg best som serveringssted.
Det er jo fult mulig at det ikke er økonomisk forsvarlig å drive servering på Tyrigrava.
Det er jo bare onsdager 8MC) og første tirsdag i hver måned (Amcar) hvor det trolig er bra omsetning vil jeg tro. Spørs om det holder.

Det forlanges 11 millioner for stedet [urlhttp://www.finn.no/finn/b2b/commercialproperty ... =Tyrigrava][/url]
og da må man i tillegg beregne modernisering. Har litt kunnskap om dette og mener derfor at eventuelle kjøpere bør ha en solid markedsplan for hvordan det skal drives som lønnsomt serveringssted.
Amcar og MC virksomhet vil automatisk skape litt "frynsete" rykte (forstå meg rett her) som kan gi feil signal om stedet dersom det skal fortsatt satses på servering med f.eks catering, bryllup og konfirmasjoner. De kunne ha laget et flott business senter for konferanse, men da må rammen endres totalt og MC og Amcar tilknytningen bli borte.

Eller hva med å tilrettelegge enda mer for MC og Amcar. Pusse opp stedet og trekke til seg fler MC folk som kanskje vil møte opp flere ganger i uken og ikke bare onsdag.
Kanskje tilby noen rom for overnatting for langkjørende forbipasserende motorsykler.

Ikke vet jeg, men hadde jeg hatt 15 milliioner å bruke vet jeg hva jeg ville gjort. Kjøpt stedet og laget en unik møteplass for MC og markedsført det tungt i innland og utland.
Fjernet trær og busker og åpnet opp mot Gjersjøen. Laget P-plass lenger ned mot sjøen med servering.
For beliggenheten er fantastisk, men vi som kommer hver onsdag ser det egentlig ikke pga av trær og busker.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Harlex »

Ikkje at jeg er i posisjon til å kjøpe men det er litt pussig at det er kun bilder utenfor og ingen av en oppgitt enebolig med garasje... Er det så jævlig innvendig? :shock:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Erlend »

Harlex wrote:Ikkje at jeg er i posisjon til å kjøpe men det er litt pussig at det er kun bilder utenfor og ingen av en oppgitt enebolig med garasje... Er det så jævlig innvendig? :shock:
Jævlig og jævlig… det er veldig lenge siden det ble gjort noe med stedet. Petter'n har vel heller ikke investert tungt i sjappa all den tid han bare har vært leietaker.
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by tutte »

Snart siste sjanse,
Er det noen flere en Nostalgia,Sharpeye,Lille og meg som skal dit i dag? Ca kl 18-19.
Tror det blir mange der i dag.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by tutte »

2012-09-19_18-54-27_851.jpg
Det var en god del folk med sykler på Tyrigrava i dag, og 4 Boss Hoss som man bare kan få med røde skilt.. :?
Vi fire fra forumet tøffet inn til Karl Johansgate hvor det var tilsvarende mange sykler.
Takk for turen folkens.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Nostalgia »

Takk for godt følge :)
Merker det går mot stenging av grava, merkbart bedre oppmøte igår i forhold til de siste ukene..
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Tyrigrava er solgt - hva nå?

Post by Sharpeye »

Takk for fin tur og hyggelig følge til grava og Karl Johan i går.

Litt småkjølig å kjøre, men egentlig veldig ok. Deilig å kjenne den kalde høstvinden som dessverre også vitner om at sesongen er på hell.
Dessverre må man også belage seg på at tiden med Tyrigrava som møteplass på onsdager kanskje er forbi. La oss håpe noen tar over videre drift og at samlingspunktet kan bestå.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Sosialt”