Oslo Motor Show

Offisielle treff, runs og parties.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Oslo Motor Show

Post by harleymann »

Kom igjen å meld på syklene deres. Dem har fått forlite Norske sykler med på dette showet. Det er flere av dere som har meget bra sykler....

Knut

http://messe.no/no/nv/prosjekt/oslomoto ... inn-bilde/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Linc1
Posts: 72
Joined: 14 Mar 2010, 23:14

Re: Oslo Motor Show

Post by Linc1 »

Lurer litt på hva dette går ut på jeg?
Are you ready 4 Rock`n Roll all the way on Black ice
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Oslo Motor Show

Post by Svima »

Etter hva jeg har skjønt så er dette et norsk svar på Elmia Custom Motor Show som går av stabelen i Sverige hver påske. Messe og motor show som skal vise byggekunst innenfor det meste med motor og alt som hører med.
/ Svima
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Oslo Motor Show

Post by harleymann »

Jepp det er som Svima forteller, dette er første året Norge prøver seg på dette. Det er de samme som lager Custom Motor Show på Elmia hver påske som står bak sammen med Norges Varemesse.
Her kommer det biler,traktore,mopeder,mc, custom,chopper,lastebiler osv. Det er forventet ca 20-23.000 besøkende.

Kan også fortelle at Lauge Jensen fra Danmark kommer til å ha norges premiere på sine motorsykler sammen med sitt Norske team.

Knut
User avatar
Linc1
Posts: 72
Joined: 14 Mar 2010, 23:14

Re: Oslo Motor Show

Post by Linc1 »

Det var det jeg tengte,nok et dragqueen show for sykkler som ikke er regestrerte(har skilter)og sansynlig vis ikke blir å møte etter veien,annet i en fancy henger eller med prøve skilt på en solskinns dag,dette er nok ikke noe utstilling for de som har flotte bruks sykkler.

Linc1
Are you ready 4 Rock`n Roll all the way on Black ice
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Oslo Motor Show

Post by 276ccm »

Jeg er ikke helt enig med deg der Link1.. Nå kan jeg bare referere til hva jeg har sett på Elmia.. og ja det var en del fancy hengere, men mange av syklene var også for bruk på veien med skilter.. mange av disse syklene blir vel nybygd for å stilles ut, for deretter å bli solgt og brukt, så får det være opp til enhver hvordan man bruker dem.. pluss det var mye inspirasjon å hente både på lakk og byggekunst som ingen kan nekte andre byggere, amatører eller ikke å ta videre.. enten man bygger for show eller vei!

Synes uansett det er et veldig bra tiltak at noen starter noe slikt i Norge.. Elmia i sverige har vel rundt 80.000 besøkende i påsken og og det kommer alt fra småbarnsfamilier som bare vil se til store bygge "stjerner" fra det store utland.. Norge har ikke den samme tradisjonen og det skal vel litt til at vi klarer å rive kvikklunchen ut av henden på nordmenn for å se på motor, men uansett et veldig bra tiltak!

Dere burde jo melde på sykkelen til din kone.. for å vise at også brukssykler også kan være lekkre :-) Og den vil garantert få oppmerksomhet.. og mangfold er bra synes jeg! :-)
User avatar
Linc1
Posts: 72
Joined: 14 Mar 2010, 23:14

Re: Oslo Motor Show

Post by Linc1 »

hei 276ccm :D
Flott du ikke er helt enig med meg,vi har alle forskjellige meninger,og bra er det.
jeg vil utdype litt mer om hva JEG mener om den type arrangement.
Du har mange gode poeng i ditt svar, men når jeg leser påmelding i denne sammenheng (oslo motorshow)er det for meg en konkurranse, som det sikkert vil bli mye tøft og fint å se på,både på 2 og 4 hjul - all ære til de som drar dette i gang.
Jeg har vært inne på den linken som harley mannen har lagt ut, uten att jeg ble noe klokere av den, men hvis jeg har forstått det riktig koster det 995+mva pr m2 og 3000+mva i påmeldingsavgift, som for meg betyr at du bør ha noen inntekter på det som skal stilles ut,mulig at jeg tar feil angående dette, men slik forstod jeg dette,
Jeg vil belyse litt om min mening når det gjelder utstilling, når det gjelder klasser som det kan konkurreres i, hvis det skal være sånn nogenlunde FEAR PLAY, synes jeg det bør deles inn i klasse registrert og uregistrert,det er for meg første bud på veien til FEAR PLAY
EX: nybygd chopper med pan head motor som ikke er registrert stiller i klassen ureg chopper,men slik fungerer det ikke pr dd.I dag er det bare chopper klasse,og selvfølgelig andre klasser oxo
Tror det er flere enn MEG,som deler dette synet på hvordan en utstilling (konkurranse)bør være.
Ikke missforstå meg jeg kunne godt tenkt meg å vært der,men kun for å vise frem sykkelen til kona men ikke stilt i konkuranse.

mvh
Linc1
Are you ready 4 Rock`n Roll all the way on Black ice
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Oslo Motor Show

Post by 276ccm »

Det er lov med forskjellig mening :-) Ideelt sett burde det kanskje vært noen regler angående skilt, ikke skilt, gammel/ny motor etc uten at jeg egentlig har tatt stilling til eller er veldig opptatt av det egentlig.. jeg tror uansett det blir for spesifike krav, spesielt i Norge hvor det ikke er SÅ mange som bygger, og det gjerne er en blanding av amatør og profft.. Det er vel minimalt marked for slikt i Norge og da tror jeg det hadde blitt for spesifikt, hvertfall enn så lenge før tradisjonen blir bedre..

Jeg vet heller ikke 100% angående det med betaling å stille ut, men sånn som jeg har skjønt det er at hvis man sender inn sykkelen for godkjenning til å stille ut, koster ikke dette noen ting, men hvis jeg skulle hatt feks en stand og solgt varer eller tjenester, så er det nok de prisene som du nevner.. :-)
User avatar
Linc1
Posts: 72
Joined: 14 Mar 2010, 23:14

Re: Oslo Motor Show

Post by Linc1 »

Hei i gjenn 276ccm
Det hadde vært fint om harley Mannen,kunne komme med mere og bedre info om oslo motorshow,hvordan det fungerer,for det er ikke innlysende hvordan det er lagt opp.

mvh
Linc1
Are you ready 4 Rock`n Roll all the way on Black ice
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Re: Oslo Motor Show

Post by 276ccm »

Snakket såvidt med han på SMS og han skulle få skrevet noe klarerende i morgen kveld :-)
Post Reply

Return to “MC-treff”