Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Offisielle treff, runs og parties.
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by baremei »


Baremei og Skjerdingen hyggehotell inviterer herved til tur og treff - for at vi skal ha det hyggelig og få en knallfin tur og et deilig opphold.


Dato: fra torsdag 7. juli til søndag 10. juli, evt. fra fredag til søndag.

Vi har kalt det Hurlumhei HD-treff (for tobeinte og tohjulede), siden NRK-programmet "Fjols til fjells" med bl.a. Leif Juster ble tatt opp nettopp her, på "Hurlumhei hotell": http://no.wikipedia.org/wiki/Fjols_til_fjells" onclick="window.open(this.href);return false;.

Skjerdingen ligger i Østerdalen, midt i mellom Oslo og Trondheim. 260 km fra Oslo og 265 km fra Trondheim. Fra Oslo følger en E6 mot Lillehammer og Ringebu og kjører sommeråpen vei, Friisvegen, over fjellet. Vinterstid går veien via Østerdalen og Atna.
Omgivelsene er vakre, betjeningen er proff og hyggelig, maten er førsteklasses og stedet kalles med rette et hyggehotell, veldig uformelt og sosialt.
Se http://www.skjerdingen.no" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.facebook.com/help/?mail_sent ... 0113722061" onclick="window.open(this.href);return false;, for dere som vanker på Fjesboka.

Ting å finne på mens vi er der:
  • Drikke Imsdalsvann rett ut av springen.

    Besøke Storstusetra noen få meter nedenfor hotellet - http://www.imsdalen.no/home/storstusetra/" onclick="window.open(this.href);return false;

    Atna-øl - http://www.atnaol.no/" onclick="window.open(this.href);return false;. Vi jobber med å få til en omvisning med innlagt smaksprøve av f.eks. ølet "Nakenbad" på Atna bryggeri, men det er litt usikkert foreløpig.

    Besøke Glopheim kafé - http://www.olavsrosa.no/objektinfo.aspx ... 17&bilde=1" onclick="window.open(this.href);return false;
    Norges eneste helt bevarte 50-tallskafé med arrangement og Mopedøl hver helg:
    Glopheim Kafe ligger ved innfallsporten til Nasjonal turistveg Rondane. 50-tallskafeen har stått urørt siden den ble bygget, og den er fredet av Riksantikvaren. Kafeen er sannsynligvis Norges best bevarte i sitt slag. Her er jukeboks, flipper, knipsekasse, svart-hvit-tv, rørstoler med respatexbord osv. Her er lørdagskafe gjennom hele året, og hver dag i sommermånedene. Kafeen er et flott møtested for nostalgisøkende folk, som f.eks. veterankjøretøyforeninger o.l

    Eller bare sitte i solveggen og skravle med en kald pils i hånda og nyte utsikten over fjellet!

    Vi vil også ha innlagt grilling og annen moro som vi kommer tilbake til - men noe blir det! (hint: veien nedenfor er skiltet "Akevittbakken"...).

Priser:
Torsdag til søndag, 3 netter: 1990,- inkludert middag torsdag, frokost, lunsj og middag fredag og lørdag, brunsj på søndag.
Fredag til søndag, 2 netter: 1590,- inkludert middag fredag, frokost, lunsj og middag på lørdag, brunsj på søndag.

Annet:
Har du lyst til å besøke Atna bryggeri og Glopheim kafé meldes interesse til meg. Blir vi mange må vi ordne litt og gi riktige beskjeder til riktige steder, blant annet bestille stedets (og eneste) minibuss for transport.

Telting:
Det har vært stilt spørsmål om å få sette opp telt i stedet for å bo på hotellet:
Vi har ingen egnede plasser på hotellet. Ønsker man å bo i telt kan det beste være å finne noe i området rundt hotellet, f.eks. nede ved elva. Det er gratis å telte, men bruk av hotellets fasiliteter vil da koste følgende:
  • Alle måltider og tilgang til hotelles fasiliteter uten overnatting: 50% av prisene over.
    Bruk av dusj/toalett: kr. 50,-/døgn.
    Frokost, dusj/toalett/tilgang svømmebasseng og badstue: kr. 200,-/døgn.
Fasiliteter:
Det er bar med alle rettigheter i lobbyen og nattklubben, biljardbord, danseplass både oppe og nede, tv og dusj/bad på alle rom, svømmebasseng og badstue, sengen er ferdig oppredd og ellers trenger du bare å passe på deg selv. Evt. overlate ansvaret til noen andre. :err:

Alternativ transport:
Skulle noen være forhindret fra å komme på sykkel eller i bil kan man ta toget til Atna stasjon, så kan man bli hentet i hotellbilen. Bare husk å gi beskjed i god tid.

Musikk:
Jeg har forsøkt å få usannsylig dyktige Dos Mosquitos til å stille på spilling, mange her er antakelig kjent med dem fra før. Dessverre har de ferie akkurat da. Men de kommer til hotellet i september! Noen som kjenner noen med lyst og tid til å spille, kanskje? Tips tas i mot.

Kjøring til og fra:
Vil vil avtale oppmøtetid og -sted, kjørerute etc. etterhvert. Vi gjør som vi pleier - plukker opp folk underveis på fastsatte tider osv. Dette kommer jeg tilbake til.

Bestilling og betaling:
Bestilling skal skje til booking@skjerdingen.no eller telefon 62 69 99 90 med påfølgende betaling til kontonr. 6164 05 52890.

Svar gjerne på Facebook også, og del med dine venner, men påmelding er kun gyldig ved bestilling og betaling til hotellet.
(Jeg svarer gjerne på spørsmål, men tar ikke imot bestillinger)

Også setter jeg pris på om dere sier ifra - ikke fordi hotellet ikke takler uventede gjester, men fordi jeg vet hvor mye enklere det blir jo mer man vet på forhånd:
"Drop in-gjester" som ikke skal sove på hotellet men vil ha mat bør også bestille av hensyn til kjøkkenet. Betaling kan skje på hotellet.
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by baremei »

Ingen som er interesserte?
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Joa :-)
User avatar
Petra71
Posts: 159
Joined: 11 Mar 2010, 22:37

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by Petra71 »

Jeg har plottet det inn på kalenderen!!
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by Sandman »

Håper å klare å få det til. Vi kommer til å ha med oss de ro yngste barnene våre om vi kommer. Er foreløpig veldig usikkert siden fruen er sykemeldt for et "utmattelses virus" og har vært det i 4 mnd. snart. Håper hun blir frisk nok til å ta denne turen.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by baremei »

Bumper opp denne igjen. Vi trenger flere påmeldte - jo før jo heller. Det blir sikkert koselig uansett, men vi ønsker jo at så mange som mulig hiver seg med, da.

;)
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by baremei »

Jeg lurer på hva som mangler siden så få melder seg på. Er det fellesferien og feil dato, for dyrt, gidder ikke, er ikke kult klubb-treff? Eller hva?

Noen markedsføringsgenier der ute som kan mene noe? Blir litt kleint å dra igang noe hvis responsen er så laber, liksom. Hjelp, noen?
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by Svima »

For min del så passer ikke datoen. Men så lurer jeg på om dere kjører E6 eller andre veier oppover...? Arrangementet høres jo knallbra ut etter mine ører
/ Svima
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by Fatboy92 »

Svima wrote:For min del så passer ikke datoen. Men så lurer jeg på om dere kjører E6 eller andre veier oppover...? Arrangementet høres jo knallbra ut etter mine ører
Samme for min del. Får nok ikke kjerringa med på treff denne sesongen :)
User avatar
baremei
Posts: 113
Joined: 01 Jun 2010, 09:36

Re: Invitasjon til Hurlumhei HD-treff på Ringebufjellet

Post by baremei »

Siste nytt:
Atna bryggeri er klare for oss. Omvisning og smaksprøver, kr. 50,- pr. pers.

Vi velger oss lørdag, og i helgen sjekker jeg pris for transport med buss, for dem som ikke vil kjøre selv. Og siden det blir smaksprøver kan det kanskje være like greit. :err:
Post Reply

Return to “MC-treff”