Scandinavian Bike Week på Lillehammer

Offisielle treff, runs og parties.
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Scandinavian Bike Week på Lillehammer

Post by Hera »

Guffen wrote: Bakgrunnen? Det er vel pengene, der som (nesten) over alt ellers. Synd men trist!
Hvis det bare var snakk om penger, hvorfor ikke da ta betalt av "sivile" også? Det er den forskjellsbehandlingen jeg ikke skjønner. Et MC-treff er vel primert for MC-folk?
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Scandinavian Bike Week på Lillehammer

Post by Guffen »

Hera wrote:
Guffen wrote: Bakgrunnen? Det er vel pengene, der som (nesten) over alt ellers. Synd men trist!
Hvis det bare var snakk om penger, hvorfor ikke da ta betalt av "sivile" også? Det er den forskjellsbehandlingen jeg ikke skjønner. Et MC-treff er vel primert for MC-folk?
Det er kanhende ikke ønskelig, all den stund de lokale legger igjen penger på hotellet ellers i året, og i det minste er hotellet avhengig av folks godvilje slik at de kan arrangere et Harley-treff midt i boligstrøket. Det er vel strengt tatt ikke noen som arrangerer treff for moroskyld.
User avatar
HDag
Posts: 90
Joined: 09 Mar 2010, 22:44

Re: Scandinavian Bike Week på Lillehammer

Post by HDag »

En liten avsluttende kommentar:
Lillehammer Hotell ligger midt i en "tursti" ned til Stampesletta, og den policyen som ble fulgt på årets treff var at "alle" de som ønsket å gå gjennom slapp gjennom (i tillegg til de som var gjester på hotellet selvsagt).
Kom man på en mc, kunne man komme inn og kikke mot å løse dagspass (kr 250,-). Sykkelen ble da parkert innenfor sperringen og hvis man forlot området innen én time, fikk man pengene tilbake.
Vi møtte veldig liten motstand mot dette og følte også at vi da hadde rimelig god kontroll på hvem som var inne på området.
"Ride Safe"
Electra Glide Ultra Classic 2010
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Scandinavian Bike Week på Lillehammer

Post by Guffen »

Folk var svært fornøyd med besøksordningen. Jeg pratet med noen bikere som tok en kaffekopp mens de passerte på tur hjem på lørdagen. De hadde sluppet å betale. Noen nevnte en tidligere ordning med "depositum". Kom tilbake i løpet av en time, så får du pengene tilbake.

Jeg fant tilfeldigvis bilder fra tidligere treff i går. Og til sammenligning var det ganske sparsomt med folk nå sist gang. Hvorfor det, mon tro? Har folk gått lei, dårlig værmelding, for mange treff, "been there, done that"? Jeg tror det må tenkes nytt hvis dette skal være noe å satse videre på.
Post Reply

Return to “MC-treff”