Rome 2013

Offisielle treff, runs og parties.
Post Reply
User avatar
Reykur
Posts: 41
Joined: 10 Mar 2010, 17:25

Rome 2013

Post by Reykur »

Noen som skal til 110TH ANNIVERSARY EUROPEAN CELEBRATION i sommer?
Jeg trenger noen gode råd og tips .
Hvilken rute bør jeg velge nedover, og oppover..
Hva jeg bør ha med meg, osv.
Alle gode råd er godt å ha med seg ;)
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Rome 2013

Post by Dude »

Heisan, litt vanskelig å si akkurat hva du vil/skal gjøre, men jeg vet hva jeg hadde gjort :)

Jeg hadde tatt superspeed fra sandefjord, (tror jeg det var), og kjørt gjennom danmark, til hamburg i tyskland. Der ville jeg nok tatt autozüg til münchen, og skjært rett opp i alpene.
Nå kommer det jo an på hvor god tid du har, men jeg hadde tatt noen uker og kjørt så mange alpepass jeg hadde rukket, i østerike og italia, for så å tatt kysten i italia ned til Roma.

Da er du så sliten og sår at noen dager med fyll går helt greit, før du får kjørekløe igjen ;)
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Rome 2013

Post by bas2003 »

Ja, vanskelig å si hva som er best å gjøre, kan bare fortelle hva jeg og 3 andre venner gjorde i sommer. Vi fant ut at det var like billig å leie nye sykler i munchen, som å bruke våre egne. Vi tok billig fly til Munchen og kjørte derifra over alpene, litt innom Italia, så gjennom Slovenia og ned langs hele kystveien av Kroatsia. En kjempeopplevelse og helt nydelig langs kystvegen. Kjørte ned til Dubrovnik og tok båten over til Bari, sør i Italia. Kjørte deretter opp langs østkysten av Italia, men kunne likegodt kjørt vestover til Roma. Vi kjørte 280 mil, tur retur Munchen, på 14 dager. Vi lot været bestemme hvor vi skulle kjøre i Italia,vi ønsket ikke regn. Absolutt en tur å anbefale. Toppen var Kroatsia, billig og nydelig land. Vi kjørte helst ikke på motorvei, men nøt småveiene.

I fjor ble Frankrike målet, med en tur innom Tour de France. Neste år går turen til Spania og Portugal.
Vi nyter Harley turene våres... 8-)

bas
Post Reply

Return to “MC-treff”