Mjøsa Rundt

Offisielle treff, runs og parties.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mjøsa Rundt

Post by Svima »

Ruten blir endret i år på grunn av vei-omlegging ved Minnesund:

http://eidsvollmc.blogspot.com/
Mjøsa rundt blir rammet av den store vegomleggingen på Minnesund. Det er ikke plass til så mange på Minnesund i år, derfor blir samlingsstedet flyttet til Nebbenes Kroer nordgående.
1. mai er som kjent motorsykkelfolkets store dag, og mange bruker denne som en slags offisiell markering av motorsykkelsesongens start. I mer enn 20 år har Minnesund vært samlingsplass for flere tusen motorsyklister. I år blir det annerledes, siden det pågår store vegarbeider i området i forbindelse med utvidelse av Minnesundbrua.
- Jeg har vært i kontakt med både politi og vegmyndigheter, og de kan ikke tillate at så mange samles på Minnesund i år. Trafikantene får kun kjøre forbi og ikke stoppe, det er kaos nok som det er, kan Arve Østvold opplyse på telefonen.
Med dette fastslått, har han på eget initiativ vært i kontakt med ledelsen ved Nebbenes Kroer nordgående ved Ormlia, og der ønsker de motorsykkelfolket velkommen, og legger til rette for at både vått og tørt og andre nødvendigheter kan gjennomføres.
- Dette fortjener kroledelsen en stor takk og honnør for, sier Østvold, og legger til at ikke alle tar slikt på strak arm. Østvold fortjener også ros for å ha tatt dette initiativet.
Dermed må motorsykkelfolket og andre som vil oppleve massemønstringen, reise til Ormlia 1. mai. Det behøver ikke å bli noe dårligere, og om to år er vel alle tilbake på Minnesund, etter at den nye motorvegen er åpnet. Vegåpningen er berammet til sommeren 2011.
Ja da blir det trafikk på kroa :D
/ Svima
User avatar
Petra71
Posts: 159
Joined: 11 Mar 2010, 22:37

Re: Mjøsa Rundt

Post by Petra71 »

Det tar de nok på strak arm :)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mjøsa Rundt

Post by Svima »

J de er jo heldigvis proffe de, men det blir uansett trøkk med 5000 besøkende på en dag, hvis oppmøtet matcher fjoråret :D
Og det håper jeg det gjør, jeg ser frem til dagen :)
/ Svima
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Mjøsa Rundt

Post by Hera »

Erlend wrote:
Borgen wrote:Helt klart oppmøte her ja så lenge det ikke snør :twisted: Men blir det på statoilen på vestsiden av brua i år tru :?: :?: :?: :?: :?:
Skal vi ikke bare si at vi møter sammen med H-DOCN på Nebbenes til frokost kl 0930, da?
Er det da slik å forstå at dere ikke har tenkt å være med på fellesstarten fra Hamar kl 11?
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mjøsa Rundt

Post by Erlend »

Var ikke klar over at det var noen fellesstart her, jeg. Men jeg gidder uansett ikke å kjøre helt opp til Hamar for å starte derfra - når jeg omsider kommer dit har jeg jo allerede kjørt halve mjøsa rundt. Så jeg satser på Nebben, og så improviserer jeg derfra. Det er tolv mil i forkant av kjøreturen, det også. Fortsatt værforbehold, selvsagt.
Keep the rubber side down!
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Mjøsa Rundt

Post by Hera »

Jeg har alltid sett på fellesstarten i Hamar som det store. Først gå og titte på alle MC-ene på torget, og så se på starten (som ledes an av politi) og selv legge seg inn bak i den laaange kortesjen. Alle trafikklys er koblet ut så det ikke blir opphold i kortesjen, og når man kommer ut på E6, så står det en politibil og sperrer for biltrafikken nordfra, så kortesjen uhindret kan kjøre sørover. Deretter er det innmari moro å føle seg kongelig og vinke til alle som har stilt seg opp langs veien for å se. Ved Minnesund har vi så tatt pause sammen med dem vi har vært i følge med, og deretter tatt veien hjem via diverse ruter. Jeg har hørt at det fra Minnesund ikke har vært så mye folk som vinker langs ruten, men har altså ikke prøvd det selv.

Men nå har jeg vært med på fellesstart fra Hamar 4 ganger, så det går an å prøve noe annet. Vi har 14 mil opp til Hamar, så vi har også vært en stund på veien før det hele begynner.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mjøsa Rundt

Post by Svima »

Hvis været er fint så skal jeg til Hamar i alle fall, synes det er flott å være med på
/ Svima
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Mjøsa Rundt

Post by Hera »

Svima wrote:Hvis været er fint så skal jeg til Hamar i alle fall, synes det er flott å være med på
Flott, kanskje vi skal slå oss sammen med deg? Jeg kan ikke kjøre selv i år, siden det bare er 9 dager før skulderoperasjonen og jeg ikke kan risikere å få betennelse i den. Men jeg får med meg stemningen også som passasjer.
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Mjøsa Rundt

Post by Svima »

Hera wrote:
Svima wrote:Hvis været er fint så skal jeg til Hamar i alle fall, synes det er flott å være med på
Flott, kanskje vi skal slå oss sammen med deg? Jeg kan ikke kjøre selv i år, siden det bare er 9 dager før skulderoperasjonen og jeg ikke kan risikere å få betennelse i den. Men jeg får med meg stemningen også som passasjer.
Ja jeg har jo tenkt det da ;)
/ Svima
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Mjøsa Rundt

Post by Coldman »

Akkurat nå tyder ting på at jeg ikke kommer til Mjøsa...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “MC-treff”