Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Hvem forhandler hva, hvem gir god service og hvem tror service er noe du dekker bordet med?
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by Fredrik75 »

Da var turen til og fra Lyngdal unnagjort. Bias og Twin Thunder levde så absolutt opp til forventningene hva service angår. Bias tok seg elegant av tuningen av doningen min og konstaterte det jeg egentlig visste fra før: sykkelen gikk opprinnelig for magert. Resultatet av Bias´ innsats ble en sykkel som for en rikere blanding med det resultat at irriterende nykking så og si er forsvunnet. I tillegg virker det som jeg har fått en langt bedre gassrespons. Det var også artig å konstatere at jeg har drøye 70 gamp på bakhjulet.

Ellers retter jeg en ørliten takk til Sven Lian som tipset meg om å ta hjemturen via Flekkefjord og opp/nedover Jøssingfjord. For å si det enkelt så kan jeg skjønne at turistene tar den ruta, det var litt av en opplevelse å ta Harleyen igjennom den "berg – og dalbanen"!
2013 Dyna Street Bob
User avatar
ktherat
Posts: 51
Joined: 01 Oct 2010, 14:43

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by ktherat »

Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
Sportster 1200/X1 1999
Hvorfor gå over på grønt, når du kan bli kjørt over på rødt!
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by Harlex »

ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by Coldman »

Skal vi gjette dreiemomentet?

Jeg tipper 113 Nm ved 4050 RMP. :D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by chrissenator »

Harlex wrote:
ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...
I told you soo harlex :err: du er ikke langt unna om du får justert vekk kanonskuddene(for mager blanding)....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by Harlex »

chrissenator wrote:
Harlex wrote:
ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...
I told you soo harlex :err: du er ikke langt unna om du får justert vekk kanonskuddene(for mager blanding)....
Mulig det.......men snakker vi ikkje her om kammer og/eller topper... samt noe mer "HK-vennlig" enn V&H SS?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
ktherat
Posts: 51
Joined: 01 Oct 2010, 14:43

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by ktherat »

Jo, det er riktig, det står en X1 i med org. sportster forgasser og luftfilter og screaming eagle potter
Sportster 1200/X1 1999
Hvorfor gå over på grønt, når du kan bli kjørt over på rødt!
User avatar
SHSHD
Posts: 27
Joined: 10 Mar 2010, 14:19

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Post by SHSHD »

For de som bor nord i landet, så kan MecTec i Kalix anbefales. De har benk og veldig kompetente folk/ god service. Fikk ut 12 Hk mer av motoren etter noen timer med justering, samt en motor som funka som den skulle. Ble vel 82 HK på bakhjulet og +/- 145 nm i den delen av turtallsområdet som man bruker til daglig ( 2000-4000 rpm)
D går sæ t'
Post Reply

Return to “Forhandlere og verksteder”