Page 2 of 2

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 19 May 2011, 17:04
by Fredrik75
Da var turen til og fra Lyngdal unnagjort. Bias og Twin Thunder levde så absolutt opp til forventningene hva service angår. Bias tok seg elegant av tuningen av doningen min og konstaterte det jeg egentlig visste fra før: sykkelen gikk opprinnelig for magert. Resultatet av Bias´ innsats ble en sykkel som for en rikere blanding med det resultat at irriterende nykking så og si er forsvunnet. I tillegg virker det som jeg har fått en langt bedre gassrespons. Det var også artig å konstatere at jeg har drøye 70 gamp på bakhjulet.

Ellers retter jeg en ørliten takk til Sven Lian som tipset meg om å ta hjemturen via Flekkefjord og opp/nedover Jøssingfjord. For å si det enkelt så kan jeg skjønne at turistene tar den ruta, det var litt av en opplevelse å ta Harleyen igjennom den "berg – og dalbanen"!

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 23 May 2011, 17:06
by ktherat
Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 23 May 2011, 20:37
by Harlex
ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 23 May 2011, 21:19
by Coldman
Skal vi gjette dreiemomentet?

Jeg tipper 113 Nm ved 4050 RMP. :D

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 23 May 2011, 21:53
by chrissenator
Harlex wrote:
ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...
I told you soo harlex :err: du er ikke langt unna om du får justert vekk kanonskuddene(for mager blanding)....

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 23 May 2011, 22:14
by Harlex
chrissenator wrote:
Harlex wrote:
ktherat wrote:Henger meg på denne, jeg var innom Twin Thunder på fredag morgen, og fikk tatt en service og testet sykkelen i benken.
Knall god service, og fikk målt den til litt over 73 hk på bakhjulet! ;)
73 på bakhjulet? Høres bra ut.... Hvilket oppsett har du då???? Her snakker vi ikkje om standard 1200 skjønner eg...
I told you soo harlex :err: du er ikke langt unna om du får justert vekk kanonskuddene(for mager blanding)....
Mulig det.......men snakker vi ikkje her om kammer og/eller topper... samt noe mer "HK-vennlig" enn V&H SS?

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 24 May 2011, 08:27
by ktherat
Jo, det er riktig, det står en X1 i med org. sportster forgasser og luftfilter og screaming eagle potter

Re: Tuning av sykkelen i benk - hvor?

Posted: 24 May 2011, 14:47
by SHSHD
For de som bor nord i landet, så kan MecTec i Kalix anbefales. De har benk og veldig kompetente folk/ god service. Fikk ut 12 Hk mer av motoren etter noen timer med justering, samt en motor som funka som den skulle. Ble vel 82 HK på bakhjulet og +/- 145 nm i den delen av turtallsområdet som man bruker til daglig ( 2000-4000 rpm)