HD-forhandler var useriøs, arrogant og gnien - Case solved

Hvem forhandler hva, hvem gir god service og hvem tror service er noe du dekker bordet med?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by chrissenator »

Det paradoksale i denne historien er at HD sjappen i Trondhjem ikke har vett nok til å avse den lille summen(vesker) i bytte mot den omtale de har fått i denne tråden, denne tråden er av høyst forståelig årsak kraftig negativ, hva det totalt koster HD Trondheim i tap av fremtidige salg kan en bare spekulere i, og med nesten 1000 medlemmer her på forumet hvor mange både kan og vil omtale denne saken som en utidig og useriøs handel av en lisensiert HD forhandler, såkalt proffesjonell.

Den omtale vi finner i denne tråden vil påvirke kunder i området og utover i landet slik at HD Trondhjem vil tape både renome og penger langt over de 6-7000kr er 100% sikkert- og egentlig veldig velfortjent og dette kun for et sett med salvesker de har allerede overpriset fra før av så er det vel reelt snaue 1500kr de ville tapt på den kontrakten, så kan de vel bruke denne tråden til å lære hvordan man IKKE behandler kundene sine for det koster nok mer for HD Trondheim enn det smaker på både kort og lang sikt....
Last edited by chrissenator on 14 Jul 2011, 19:48, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by DaddyCool »

HDpolice wrote:Dvs egentlig fikk jeg 15 % avslag på veskene siden alle som kjøper sykkel av forhandler i Trondheim får 15 % på utstyr, så ja, jeg har nok mine ord i behold når jeg hevder at HD-forhandleren i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien.

Forøvrig har jeg forsøkt å ta opp saken med daglig leder, uten at jeg har lyktes i min argumentasjon om at veskene var inkludert i kjøpssummen iht kjøpskontrakten og at jeg dermed ikke skal belastes for at de ikke har klart å legge sammen tre tall i kjøpskontrakten ritig. En av grunnene til at jeg faktisk kjøpte sykkelen der og da var jo selve sluttsummen i kontrakten, inkludert veskene, så ja jeg føler meg skikkelig lurt, men de gir vel f så lenge de tjener nok penger.

For å være veldig nøyaktig overfor dere så står det slik i kontrakten (summene er ikke reelle) under overskriften pris:

Kjøpesum: 200 000
Klargjøring/registrering: 4000
Utstyr: 6200
Total kjøpspris: 204 000

Mao de har glemt å legge til utstyret til den totale kjøpsprisen. Dumme meg forholdt meg til den totale kjøpeprisen de hadde regnet ut, uten selv å sjekke om de hadde summert riktig, og når jeg da kommer for å hente veskene (som i kontrkaten er benevnt som utstyr), som jeg hadde ventet på i ukesvis, får jeg beskjed om at de hadde regnet feil i kontrakten og at jeg derfor må betale kr 6200 for veskene, dog med 30 % rabatt etter at jeg påpekte at det var de som hadde gjort en feil her og at jeg som kjøper kun har forholdt meg til den totale kjøpesum, som var den summen som var viktig for meg.
Litt lenge siden jeg har vært borti butikkpraksis/kontrakt/forbrukerkjøpslov osv. men her kunne du vel for å sette det på spissen hevet hele kjøpet og tatt businessen din en annen plass da selger i utgangspunktet har brutt kontraktens betingelser?!
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Tror ikke manglene/feilene er å regne som vesentlig, som er det som kreves for heving. Det riktigste her hadde vært at de la avtalen til grunn og erkjente at de hadde gjort feil mht veskene og totalprisen på handelen, og gitt meg veskene slik som det står i avtalen og ikke kreve at jeg skal betale 5500,- for dem. I tillegg til dette kommer forsinkelsen, som nok heller ikke er å regne som vesentlig, men tilstrekkelig til at jeg skulle fått prisavslag. Uansett er det merkelig at en såpass stor forhandler om HD Trondheim ikke er villig til å forholde seg til en kontrakt, men bryter denne og legger i tillegg en økonomisk byrde på kjøper, det synes jeg er direkte useriøst, arrogant og gnient.

Men jeg kommer ingen vei med dette, og gidder ikke bråker mer. Men en ting er sikkert, jeg er ikke populær hos HD-forhandleren lenger. En tredje del som jeg opprinnelig bestillte, en liten dings som de sa de hadde på lager, lovte de å sende meg i posten umiddelbart. Den har heller ikke kommer, ventet i snart 3 uker på den nå, men den kommer vel ikke...så jeg går nok til nettet og bestiller den der.

Vel til nå har jeg montert på deler, tatt service, og bestillt deler for over 15 tusen, hos andre enn HD-forhandleren i Trondheim, så de har allerede tapt mer den de lusne 5500 de lurte meg for. Neste år håper jeg fruen skal kjøpe seg Harley, og det blir aldeles ikke fra HD-forhandleren i Trondheim. Dessuten skal jeg gjøre og kjøpe til en god del ting til min sykkel også neste år, og det blir heller ikke hos HD-forhandleren. Så spørs det hvem som til slutt blir den tapende part i denne konflikten.
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by shovel78 »

HDpolice wrote:.......... Så spørs det hvem som til slutt blir den tapende part i denne konflikten.
Ja, det er nok HD Trondheim som taper her.
Jeg bor ikke i Trondheim, men mange gjør det og mange leser nok dette.
Pratet i dag med en kamerat av meg som har kjøpt 2 nye HD`r hos forhandler (1 til seg og 1 til kjærringa, 1 i fjor og 1 i år)
Og han hadde en total annen erfaring fra 2 forskjellige forhandlere her på østlandet.
Han fikk 13 lapper(tror jeg det var) i avslag pluss noe ekstra stasj på den ene, og fullt kjøreutstyr inkl i prisen med den andre.
Så det finnes faktisk noen seriøse forhandlere også :D
Smekk på lanken og fy skamme til HD Trondheim :evil:
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Da har jeg blitt kontaktet av en av eierne av HD-forhandleren i Trondheim. Han beklaget det hele, var enig i mine konklusjoner og lovte å rydde opp i alt, og da også betale tilbake det de krevde meg for mht veskene.

Så da ser det ut til at jeg kan sette sluttstrek for dette, og at forhandler til slutt tok til fornuften.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Guffen »

DET kaller vi forbrukermakt!
Det er vel ikke den minste tvil om at alle forhandlerne har øyne og ører her inne. De ser det vi ikke får anledning til å si i butikken, og hvilke reaksjoner det avstedkommer.

All honnør til dere på http://www.hd-trondheim.no" onclick="window.open(this.href);return false; for god kundebehandling til slutt! (Forutsatt at saken løser seg slik kunden har blitt forespeilet)
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Lariat »

Flott det 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Sharpeye »

HDpolice wrote:Da har jeg blitt kontaktet av en av eierne av HD-forhandleren i Trondheim. Han beklaget det hele, var enig i mine konklusjoner og lovte å rydde opp i alt, og da også betale tilbake det de krevde meg for mht veskene.

Så da ser det ut til at jeg kan sette sluttstrek for dette, og at forhandler til slutt tok til fornuften.
Glimrende at det ordnet seg. Men det skulle aldri ha blitt en så kronglete vei frem til en løsning. Mener at HD Trondheim bør ha et internmøte hvor de bruker din sak som utgangspunkt for å endre policy og lære av dette for å unngå slike dumheter en gang til.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Jeg er helt enig i at dette aldri skulle ha skjedd, men velger å se det positive i det. Forhandler viser evnen til å innrømme feil og viljen til å rette opp feilene. Det har jeg sansen for, selv om det satt langt inne denne gangen.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by BikerEva »

Kanskje man kan editere overskriften fra ER til VAR eller sette "Case solved" bak? :)
Post Reply

Return to “Forhandlere og verksteder”