HD-forhandler var useriøs, arrogant og gnien - Case solved

Hvem forhandler hva, hvem gir god service og hvem tror service er noe du dekker bordet med?
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Svima »

Enig med Ronin i at det kan være dårlig service, misforståelser eller andre problemer som har hopet seg opp og rammet en uheldig kunde....det er så rart med det at når noe går litt galt for en, så hoper gjerne problemene seg opp for en og samme person. Helt enig i at servicen her er å anse som meget dårlig, men en relativt høflig henvendelse til innehaver for å gi han/henne en mulighet til å rette opp inntrykket kan jo være en ide før man gyver løs på dem. Dersom innehaver ikke er interessert i å gjøre det godt igjen er jo saken grei.
Kanskje butikken ikke innser hvordan du føler deg behandlet engang, kanskje de trenger å bli fortalt hvordan du opplever dette her så de kan gjøre opp for seg og ikke minst lærer til neste gang...eller kanskje de gir blanke, hva vet jeg.
Jeg jobber i butikk selv og har lært en viktig ting på kurs; en kunde som tør å komme tilbake for å klage er den viktigste kunden man har, for av dem lærer man mye om sin egen bedrift. Men det forutsetter jo at butikken er interessert i å ta vare på sine kunder.
/ Svima
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Jeg har vært i kontakt med ledelsen, og svaret er at jeg fikk 30 % avslag på veskene, som etter min mening og i følge kjøpskontrakten var inkludert i kjøpet. Jeg gidder ikke bråke mer med forhandler og velger da heller å tenke slik, ok, forhandler tjener i overkant av 5 tusen på at jeg må betale for veskene, men mister mange tusen på at jeg nå kjøper deler og tar service et annet sted.

Har allerede satt på nye potter og tatt service hos en konkurrent av HD-forhandleren i Trondheim slik at de allerede har tapt mer enn de få tusen de tjente på å være gnien og ikke forholde seg til kjøpskontrakten. Og jeg kommer til å fortsette med å bruke et annet verksted enn forhandler da jeg har mange ting på gang med sykkelen, samt at jeg slipper å vente i ukesvis hver gang jeg skal gjøre noe med sykkelen.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Jan-Ivar »

med de prisene Harley forhandlerne kjører med forstår jeg at du velger ett annet verksted.

service kan man jo si hva man vil om, men den er på ingen måte god. jeg tror du har en kjempe sak her for forbruker rådet.
tror faktisk at flere sliek forhandlere hadde hatt godt av en rud epå kurs for å lære kunde behandling.

for oss som kjører veteran sykkelr er Harley forhandlerne totalt ubrukelige. delr finnes skjelden på lager og prisene er 3-4 ganger det men må betale fra utlandet.

jeg er så glad jeg kan gjøre jobbene selv.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Jeg sparte flere tusen bare på servicen.

Det virkelig ironiske her er at det monteringssettet som forhandler påsto jeg måtte kjøpe sammen med veskene og som og som jeg ventet på i 2,5 uker viste seg å være unødvendig for montering av veskene, for da jeg endelig fikk monteringssettet og veskene var det jo et eget monteringssett som fulgte med veskene. Mao all ventingen var unødvendig og årsaken var manglende kompetanse fra forhandler....

Nå har jeg da tipset forhandler om dette slik at andre slipper å måtte kjøpe et monteringssett de ikke trenger....
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by chrissenator »

Det er flott at du har fått det du skal ha og at det er kommet på plass slik at du er fornøyd og kan bruke sykkelen etter ditt behov og ønske.
Det som er så tragisk er at en del forhandlere gjør seg den umake å spekulere i hvor mye en kan lure/flå en kunde uten at de blir stilt til ansvar for sine handlinger, forutsatt at det du hevder er 100% korrekt så har du jo en god sak og du har muligheten til å bruke sykkelen mens en sak mot HD sjappen tuttler og går sin gang uten å bruke for mye energi og tid.

Vi som forbrukere er ekstremt og unødvendig imøtekommende mot mange forhandlere og min erfaring er at HDs pølsebod system utmerker seg ekstremt og har en langsiktig monopol løsning/filosofi, det er jo desverre slik at selv den mest sindige mann kan gå rett av hengslene når han oppdager HD filosofien og HOG systemet for å skape lojale kunder/hog medlemmer som videre kan manipuleres som sauer, dette er en gammel taktikk og at den fungerer i dag er meg en gåte.

Monopol filosofien hvor HD kjører knallhardt på å stenge grenser og stoppe handelslekkasjer er allerede blitt en stående vits rundtom i verden, " I shop for you" sjapper dukker opp over alt og så tjener de litt penger og HD monopolet er en falitt før det er blitt funksjonelt. I realiteten har vi som kunder et påslag på rund 4% totalt og det er alikevel i de fleste tilfeller under halve prisen av hva feks HD pølseboden i Bergen ligger på i snitt av priser - det slager er tapt allerede og vi som forbrukere er mest fornøyd utenfor HD systemet. Dette blir det mykje pølser av :-) :-) Det er snart det eneste som trekker folk :err: :err: :err:

Når det gjelder service og priser på service av motorsykkel så har jo de fleste konstatert at det er i noen tilfeller ca 50% besparelse bare ved å velge andre verksteder - det er egentlig jævlig drøyt, har selv i en annen tråd innhentet litt priser fra div og det er egentlig utrolig at HD systemet står så sterkt som det gjør for noen må jo betale de prisene de forlanger :-)

Selv har jeg valgt andre leverandører som spesielt TwinThunder i Lyngdal til den type jobb jeg ikke gjør selv, service og garanti er en sak folk får panikk av og det er bortkastet. Så lenge en bruker godkjent MC verksted er garantien i behold - det er norsk lov og pølsebodene må forholde seg til den.
Du kan gjøre service selv, notere ned hva du har gjort, dokumentere deler med kvittering og det du ikke får til kan du jo evnt få et annet verksted til å hjelpe deg med.
Alt i alt gjelder det å bygge seg opp et alternativt nettverk som opererer med normale priser og har en normal forretningsfilosofi hvor kunden er mer enn bare en kilde til penger.

I Bergen har vi et nytt firma som heter Big Dog, med en flink og hyggelig betjening og gode priser som på kort tid har gjort seg vel bemerket i positiv forstand og når de starter opp verksted så vil veldig mange velge å ta service og vedlikehold til normaliserte priser og da spesielt kontra pølseboden.

Håper du finner et seriøst verksted hvor du som kunde og din sykkel blir godt ivaretatt og respektert som mer enn et "objekt å flå for penger"..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Lariat »

Sorgelig lesning dette men er desverre ikke overasket .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by shovel78 »

HDpolice wrote:jeg fikk 30 % avslag på veskene.
Det er jo fullstendig latterlig og smålig av HD mafia`n i Trondheim.
Å gi 30% på en vare som de sikkert har 5 gange`n på når de importerer den, er jo skammelig.
Jeg hadde aldri gitt meg på de veskene.
En kontrakt er bindende, og skal følges.
Det faktum at selger ikke klarer å sumere riktig, må selgeren selv stå for.
Jeg kjenner ikke alle HD forhandlere i landet, men det ser jo ut til at "HD forhandler arrogansen" er rimelig landsdekkende.
Kjekt å vite.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Dvs egentlig fikk jeg 15 % avslag på veskene siden alle som kjøper sykkel av forhandler i Trondheim får 15 % på utstyr, så ja, jeg har nok mine ord i behold når jeg hevder at HD-forhandleren i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien.

Forøvrig har jeg forsøkt å ta opp saken med daglig leder, uten at jeg har lyktes i min argumentasjon om at veskene var inkludert i kjøpssummen iht kjøpskontrakten og at jeg dermed ikke skal belastes for at de ikke har klart å legge sammen tre tall i kjøpskontrakten ritig. En av grunnene til at jeg faktisk kjøpte sykkelen der og da var jo selve sluttsummen i kontrakten, inkludert veskene, så ja jeg føler meg skikkelig lurt, men de gir vel f så lenge de tjener nok penger.

For å være veldig nøyaktig overfor dere så står det slik i kontrakten (summene er ikke reelle) under overskriften pris:

Kjøpesum: 200 000
Klargjøring/registrering: 4000
Utstyr: 6200
Total kjøpspris: 204 000

Mao de har glemt å legge til utstyret til den totale kjøpsprisen. Dumme meg forholdt meg til den totale kjøpeprisen de hadde regnet ut, uten selv å sjekke om de hadde summert riktig, og når jeg da kommer for å hente veskene (som i kontrkaten er benevnt som utstyr), som jeg hadde ventet på i ukesvis, får jeg beskjed om at de hadde regnet feil i kontrakten og at jeg derfor må betale kr 6200 for veskene, dog med 30 % rabatt etter at jeg påpekte at det var de som hadde gjort en feil her og at jeg som kjøper kun har forholdt meg til den totale kjøpesum, som var den summen som var viktig for meg.
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by shovel78 »

Egentlig burde du få veskene gratis og ferdig montert, men i det MINSTE burde de ha gitt 50%.
Dette synes jeg er dårlig oppførsel av forhandler.
Nå jobber jeg med litt andre produkter, men de koster fra 70000 og opp til 1,5 mill, og gjør jeg en slik feil, ja så må jeg stå for det og la kunden få det han har skrevet kontrakt på.

Vi ha selv hatt diskusjoner i forbindelse med salg og full rulle med advokater og surr, men det koker alltid ned til det samme :en kontrakt er bindende.
I vårt tilfelle var det vi som selger som hadde rett og kunden feil. (han forlangte en masse som ikke sto i kontrakten)
Vi har aldri diskutert noe som er underskrevet og avtalt.
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Svima »

shovel78 wrote:...en kontrakt er bindende.
...Vi har aldri diskutert noe som er underskrevet og avtalt.
Dette er jo hele poenget med en kontrakt! Har man skrevet under (noe jeg antar butikkselgeren gjorde samtidig med kjøper) så er dette noe man skal forholde seg til fra begge sider.

Hadde det vært en "hentelapp" med en sum på så kan det kanskje diskuteres, men en kotrakt er nå en gjensidig enighet som er bindende for begge parter med mindre noe annet er skrevet i kontrakten. Har de skrevet i kontrakten at det er forbehold for regnefeil så er jo det en vurderingssak muligens, men dog....
/ Svima
Post Reply

Return to “Forhandlere og verksteder”