innkjøring av en revtech motor 100 inch

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
krekar
Posts: 18
Joined: 09 Jul 2014, 23:44

innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by krekar »

bør en rekne mange mil på en revtech motor før man kan si den er ferdigt innkjørt? og hvor kan man skaffe seg decomp ventiler for lettere start?
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by Erlend »

Vet ikke om det er andre ting som gjelder for Revtech enn for "vanlige" Harleymotorer, men tommelfingerregelen er ca 1.000 km med pen kjøring på moderat turtall uten unødvendig motstand - dvs. uten mor bakpå, ingen hillclimbs, ingen dragraces eller burnouts - og såpass lange turer at motoren blir god og varm hver gang.

Bikeline (www.bikeline.se) har dekompresjonsventiler.
Keep the rubber side down!
User avatar
krekar
Posts: 18
Joined: 09 Jul 2014, 23:44

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by krekar »

supert,tusen takk for svaret. er det noen der ute som kjører med decompventiler på motoren sin? på revtechen ser det ut som det er forbered til det på den ene siden av motoren? sitter en svart skruv i toppen på hver sylinder.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by TCB »

Ventilene skal sitte ved siden av tennpluggene. Grunnen til at det monteres dekompventiler er hvis du har høy komp og problemer med at startmotoren ikke greier å dra rundt motoren.
Har selv en Patrick Racing 125cc, og med den har startmotoren min problemer med å dra rundt motoren hvis jeg glemmer å trykke inn ventilene ved oppstart.
User avatar
krekar
Posts: 18
Joined: 09 Jul 2014, 23:44

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by krekar »

ok,trode de på den andre siden var for decomp siden jeg ikke kan finne de igjen på den andre motoren min.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by TCB »

Her er et bilde av en slik topp
RevTech decomp 2.jpg
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by Qonrad »

På min og en kompis sin Rev-Tech 100" Gen II mod. 2001 sitter dekompventilene mellom støtstengene.
Har hørt at disse var de siste motorene med dekompventiler før de satte ned kompresjonen. Mener disse har en kompresjon på 10,5:1 mot 8,5:1 på en std H-D Evo 1340.
Har 1,75 kw starter og må trykke inn dekompventilene for å få startet lett.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
krekar
Posts: 18
Joined: 09 Jul 2014, 23:44

Re: innkjøring av en revtech motor 100 inch

Post by krekar »

på min sitter det en unbrakoskru mellom stengene . det var der jeg trodde at man kunne sette inn ventiler. har fått tak på en starter på 2,4 kw. med god jord rett fra batteriet til starteren så spinner det godt men en ventil hadde sikkert gjort seg.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”