Mista trekkraft

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
User avatar
Slazy
Posts: 15
Joined: 19 Mar 2010, 18:15

Re: Mista trekkraft

Post by Slazy »

nei har ikke manual... men får prøve å få tak i. Får skru av dekselet og sjekke der da?
Ikke noen kløpper på motor enda...
User avatar
Slazy
Posts: 15
Joined: 19 Mar 2010, 18:15

Re: Mista trekkraft

Post by Slazy »

Har ikke manual..må skru av dekselet og sjekke da. Jeg er ikke så god på motor enda ser du...
User avatar
Slazy
Posts: 15
Joined: 19 Mar 2010, 18:15

Re: Mista trekkraft

Post by Slazy »

Har ikke manual dessverre, men må vel ta av dekselet og se der da?
Kan sette den i gir uten å holde cluchen inne... så dette skjønner jeg ikke...
Virker som cluchen er "pemanent" inne ser dere...
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Mista trekkraft

Post by Coldman »

Som sagt: Først sjekker du slakken i kløtsjvaieren (1,6 - 3,2 mm). Deretter må du sjekke kløtsjen, men jeg anbefaler deg å få hjelp til dette. Det ligger en del infor ute på nettet, men det er kanskje greiest å få hjelp av noen som kan dette.

Hvor i landet er det du holder, og hvilken årsmodell er det du har? Kanskje du ikke bor så langt unna en reddende engel.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Slazy
Posts: 15
Joined: 19 Mar 2010, 18:15

Re: Mista trekkraft

Post by Slazy »

Får skaffe litt hjelp ja, bor på Hamar så har god hjelp av Hamar Bike Store... så da går turen dit :-)
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Mista trekkraft

Post by Sandman »

Ville også ha skjekket clutch-lamellene. Kan være at disse trenger en real vask. Hadde samme problemet med clutchen på en kompis sin shovel. Der tok vi ut alle lamellene og trykkplatene og reingjorde dem. Dette hjalp. :D
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Mista trekkraft

Post by Grimberg »

Dette med å ta av lamellene/trykkplater.. Trenger man noe spesielt for å få de på igjen? Løsnet såvidt på festeskruene og det virker som det er bra med trykk på fjærene på den ytterste ringen på clutchen. Sånn at man ikke tar de av også må man ha hjelp for å få de på igjen :)

Er det forøvrig noen fra Drammensområdet som har greie på Shovel? Hvis ikke får jeg levere sykkelen til en liten sjekk på HD Hokksund. En meget trivelig kar forøvrig.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Mista trekkraft

Post by Per-øivind »

Tar du ei stor stoppskive som dekker senter hullet i den ytterste ringen som du mener og finner deg en skrue som har samme gjenger som senter skruen, fjerner denne tar bolten med stoppskiva og skrur dette dit isteded. Da har du låst fast fjærene og fjerner ytterste ring med trykkplate og fjærer. Litt rart formulert, men du får spørre hvis det er uklart.
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Mista trekkraft

Post by RoadKing »

Har opplevd det samme, og hos meg var det lamellene. Skifta lamellene og så funket det ever since :)
Harleys don't leak oil, they mark their territory
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”