BENSINPUMPE

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
DALBUN
Posts: 3
Joined: 02 Apr 2010, 23:08

BENSINPUMPE

Post by DALBUN »

HEI

PÅ TIDL HD FORUM VAR DET EN TRÅD ANG. UTMONTERING AV BENSINPUMPE FRA TANK.

JEG FINER IKKE IGJEN DENNE LINKEN.

SKAL SKIFTE KOBLINGA SOM GÅR UT FRA TANKEN.

ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG?

HVOR JEG KAN SE HVORDAN DETTE SKAL GJØRES EVT. OM NOEN KAN VÆRE SÅ ELSKVERDIG Å BESKRIVE HVORDAN JEG GÅR FRAM..?? OG IKKE GJØRE NOEN BRØLER.. \u/



TAKK OG TAKK
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: BENSINPUMPE

Post by DaddyCool »

Hei og velkommen til forumet, DALBUN. :D

Sikkert noen her som kan hjelpe deg, det er svært mange med veldig mye kunnskap her inne allerede.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: BENSINPUMPE

Post by Coldman »

Usikker på hva du mener...
Kan være lurt å skrive hvilken årsmodell du har.

Siden du nevner bensinpumpe, går jeg ut fra at du har EFI. Så er det kanskje slangen (bendet på 90 grader) fra tanken du vil ha løs? I så fall er det en ring på bendet... dette skyver du oppover og trekker bendet ned. I boka står det at man først skal ta ut sikringa til bensinpumpa og kjøre motoren til den stopper. Dette for å ta trykket ut av slangen(bendet) og på den måten unngå bensinsøl, men det er ikke nødvendig. Det kommer bare en dråpe eller to.

Bomma jeg fullstendig?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
DALBUN
Posts: 3
Joined: 02 Apr 2010, 23:08

Re: BENSINPUMPE

Post by DALBUN »

Hei igjen

Ja jeg har en EFI og en 2002 mod.
Du bomma ikke Coldman. Jeg har kommet lengre enn som så.. Tanken står på arbeidsbenken, lokket til pumpa er skrudd løs. Det står "see servicemanual before removing" på lokket. Pumpa sitter på lokket og slanger og ymse går ned i tanken i et større omfang enn hullet i tanken. Det er sikkert er demonteringsprosedyre på dette..
Det er dette jeg lurer på.
User avatar
B.J
Posts: 120
Joined: 10 Mar 2010, 22:18

Re: BENSINPUMPE

Post by B.J »

Hei Dalbun 8-)

Har akkurat vært igjennom dette på min 2001 mod, FXSTBI. Regner med det er ganske likt på den sykkelen som du holder på med.

Bensinfilteret og delen som sitter fast under dekslet som du har løsnet, kan du frigjøre ved og vippe bak en slags klemme. Ligner litt på anordningen som ofte er på lyspærene til diverse biler om du forstår hva jeg mener.

Etter dette, så kan du dele armen som går ut mot venstre i to, den som holder flåtøren og selve bensinpumpen :) Her må du bruke et lite flattjern, for og vippe armen ut av et slags mothakk. Regner med du ser hva jeg mener ved litt studering.

Når du har fått til dette, så regner jeg med at det straks blir litt enklere, men du kan også løsne selve bensinpumpen. Den er festet med bare et par strips, så de er det bare og klippe av. :)

Som sagt ikke helt sikker på om dette er helt likt på din sykkel som på min, men regner med at det er det samme.

Det skal forøvrig være sagt,; Det er trangt som f..., og litt plunder må påberegnes :D En tanke tålmodighet er å anbefale på det sterkeste. Du starter ikke med dette om du har andre planer innen den neste timen for og si det slik :D

Så skal du vel sammen med dette igjen en gang regner jeg med. Anbefaler da på det sterkeste at du bytter bensinfilter med det samme du er opp med driten. Det kan også være kjekt å studere de to slangene grundig, da det har vært en del som har erfart og fått lekkasje på de grunnet gnisseskade mot innsiden av tanken. :o Siden det også er et par slanger der som du må av med, så trenger du noen nye slangeklemmer. (slike engangsklemmer) Husker ikke dimmen, men det finner du ut av. Lykke til :) 8-) :err:
BJ
User avatar
DALBUN
Posts: 3
Joined: 02 Apr 2010, 23:08

Re: BENSINPUMPE

Post by DALBUN »

Hei B.J :D

Ja nå er driten oppe. :err: \u/
Takk for god hjelp.
Fikk fikla opp låsinga og lirka ut pumpa.
Slangene var i orden. Blir ny slange ifb. at jeg skal ha på ny "gardena" kobling på tanken pga. o-ringen i koblinga lekker.
O-ring er ikke å få løst.. og koblinga må skiftes komplett.. He he...
Har fått høre at lekkasje der er et alders symtom..

Måtte bare pluke sund dette i kveld.. Selv om det gikk på bekostning av lit sosialt lag..

At filtret skal byttes er helt på sin plass.. Det har ihvertfall gjort jobben sin det.
Helt utrolig at dette utstyret nedi tanken er så stabilt som det er. Veldig mye "rallemikk" der.
Min erfaring med tankmonterte drivstoffpumper er så som så..

Vi satser på dette gjør susen.. :lol:
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”