Mikuni forgasser

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Mikuni forgasser

Post by Rider »

På min Heritage 2002 byttet jeg til Mikuni forgasser. Funker meget bra. Så byttet jeg fra strake tomme rør til noen med litt mer inni.
Etter dette synes jeg motoren har fått en "hardere" gange, og jeg tenker at det muligens er ørlite fortenning? Har ikke så mye greie på dette, så jeg håper dere ekspertene i forumet kan bidra med sine kunnskaper. Leste her inne at man skal være litt obs hvis pluggene er hvite. Mine er svarte (men tørre) i bunnen av gjengene og på stiften i senter, men bøylene er litt hvite på utsiden, særlig i begynnelsen.
Ringte til min forhandler, og der var tonen at tenningen er satt og bør ikke endres, og dersom pluggene begynner å bli hvite betyr dette litt for mager blanding. Noe som ikke er bra mht smøring og temp osv. Ble fortalt at man kunne justere blandingen på forgasseren til litt rikere blanding. Vet ikke hvilken skrue dette er, hvilken vei jeg skal skru, og hvor mye. Det smeller ikke i pottene i nedoverbakke uten gasspådrag, og sykkelen går feilfritt bortsett fra denne litt "harde" lyden. Kanskje det skal være sånn, og kanskje jeg bare hører det først nå som jeg har på et anlegg med et annet litt mørkere lydbilde? Anybody??
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Mikuni forgasser

Post by Rider »

Bare en liten fortsettelse:
Har lest litt rundt, og det ser ut til at det jeg trenger å gjøre er å strupe litt på luftskruen slik at blandingen blir litt fetere. Som det ser ut på brosjyrene jeg har lastet ned sitter denne skruen helt ute ved siden av innsuget fra luftfilteret, og kalles Air Screw.. MEN, så står det et annet sted at dersom skruen sitter der ute så er det bensinflow man justerer, og da skal den skrus litt UT for å få rikere blanding. Sitter skruen helt inne ved motoren er det luft som reguleres, og da skal den skrus litt inn. Forvirrende. Klarer ikke å finne ut av dette. Ingen som har greie på dette?
Litt kjedelig bare å snakke med meg selv... :-)
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Mikuni forgasser

Post by Hanlucky »

Har Mikuni HSR 42/45/48 Tuningmanual i PDF som jeg kan sende deg på mail hvis det hjelper deg...
Fikk ikke lastet den opp siden max str på filene er 2 mb..
Har også en for kun HSR/ 42/45....
Raskere enn sin egen.....
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Mikuni forgasser

Post by Rider »

Takk for det Hanlucky.
Har vært inne på Mikuni sine hjemmesider og lastet ned manualene som ligger der, men dette står dårlig forklart. Spurte en forhandler i Tyskland, og fikk vel egentlig det svaret jeg var ute etter. På min sitter lufteskruen ytterst, og skal skrus inn for å gjøre blandingen litt fetere. Men, han mente at man først måtte sjekke tenningen for å være sikker på at den ikke tenner for tidlig før man begynner å skru på forgasseren. Vet ikke hvordan jeg gjør dette, og har et spørsmål om dette et annet sted på forumet, http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=38&t ... 6061#p6061" onclick="window.open(this.href);return false;, men ingen har svart ennå. Kanskje du vet hvordan man justerer tenninga? Stroboskop? Merker? Takker uansett
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Mikuni forgasser

Post by Hanlucky »

Har ikke vært med på justering av tenning, og får jo ikke lastet PDF filer opp på forumet ( Utvidelsen pdf er ikke tillatt )
Send meg mailadresse på en PM så smeller jeg over filen..
Raskere enn sin egen.....
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”