Måle seg til bedre styring

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Måle seg til bedre styring

Post by Hera »

Spennende artikkel, her var det mye nytt for meg.
User avatar
Shovelhead
Posts: 84
Joined: 20 Nov 2011, 09:30

Re: Måle seg til bedre styring

Post by Shovelhead »

Etter omlegging av forumnet er illustrasjoner blitt borte. Kan disse lastes opp på nytt?
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Måle seg til bedre styring

Post by Lariat »

Når en bygger en chopper har mann et trekant mål en må holde seg innenfor i hvertfall om en skal godtjenne doningen
Ser det med kjøreegnskaper og er egentlig enig i det men ikke helt :)

En må kunne bygge sykkler som ikke egner seg til almenheten en blir ikke flink chopper kjører over natten hvert bygg har somregel forskelige egenskaper på en har foreksemper lange bygg korte bygg smale dekk brede dekk og det resulterer i at en ikke kan forlange så himla gode kjøregenskaper altid men en ser også motsatt der stivrammer er bedre på veien en orginale hder tror eg kan nevne bastraden til Falken og andre redneck sykkler i den rettningen .

disse forskelene finner en i mindre gard men di finnest på orginale sykkler fra model til model og merke til merke .

En kan med loven i hånd forandre på rammen og rake ut orginalrammen mener det er et godtjent firma i trøndelag customspeed tror eg di heter som driver med dette di strekker også rammen lengre ved å skjøte på rammerørene ved ramme nakken dette funker bra .

Men om en vil ha opptimale kjøreegenskaper så bygger en ikke chopper eller kjører med apeheng en kan prøve å ta garasjekjøringa med en langaflet chopper med apeheng klarer en det er en god så ja en må ta hensn til dårligere kjøreegnskaper en på en orginal sykkel da men lell en må få bygge disse chopperne også tror neppe det er disse sykklene som har størst ulykkes stattestikk .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Post Reply

Return to “Chassis”