Page 1 of 1

Re: Måle seg til bedre styring

Posted: 12 Dec 2011, 20:59
by Hera
Spennende artikkel, her var det mye nytt for meg.

Re: Måle seg til bedre styring

Posted: 01 Jan 2012, 18:07
by Shovelhead
Etter omlegging av forumnet er illustrasjoner blitt borte. Kan disse lastes opp på nytt?

Re: Måle seg til bedre styring

Posted: 01 Jan 2012, 21:14
by Lariat
Når en bygger en chopper har mann et trekant mål en må holde seg innenfor i hvertfall om en skal godtjenne doningen
Ser det med kjøreegnskaper og er egentlig enig i det men ikke helt :)

En må kunne bygge sykkler som ikke egner seg til almenheten en blir ikke flink chopper kjører over natten hvert bygg har somregel forskelige egenskaper på en har foreksemper lange bygg korte bygg smale dekk brede dekk og det resulterer i at en ikke kan forlange så himla gode kjøregenskaper altid men en ser også motsatt der stivrammer er bedre på veien en orginale hder tror eg kan nevne bastraden til Falken og andre redneck sykkler i den rettningen .

disse forskelene finner en i mindre gard men di finnest på orginale sykkler fra model til model og merke til merke .

En kan med loven i hånd forandre på rammen og rake ut orginalrammen mener det er et godtjent firma i trøndelag customspeed tror eg di heter som driver med dette di strekker også rammen lengre ved å skjøte på rammerørene ved ramme nakken dette funker bra .

Men om en vil ha opptimale kjøreegenskaper så bygger en ikke chopper eller kjører med apeheng en kan prøve å ta garasjekjøringa med en langaflet chopper med apeheng klarer en det er en god så ja en må ta hensn til dårligere kjøreegnskaper en på en orginal sykkel da men lell en må få bygge disse chopperne også tror neppe det er disse sykklene som har størst ulykkes stattestikk .