"Styrke" på original softail ramme

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Bacon
Posts: 1
Joined: 30 Nov 2012, 20:29

"Styrke" på original softail ramme

Post by Bacon »

Etter mange år med sikling å sleving i diverse mc magasiner har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av et softail prosjekt.
Jeg har endel spørsmål ang hva jeg skal se etter som utgangspunkt til prosjektet, resultatet skal bli en "strippet" softail der jeg fjerner unødvendig dill.

Jeg er helt fersk på motorsykkel og har heller ikke noe mekanisk bakgrunn å skryte på meg så om planene mine er veldig usannsynlige håper jeg dere sier fra ;)

Ser for meg rundt 250mm bredt bakdekk kortere skjerm og kortere sadel men med plass til en liten passasjer ev avtagbart passasjersete, bakskjermen tenker jeg å feste på svingarmen så den følger hjulets bevegelse.

Bensintank må være stor og brei, er det forskjell på størrelse på denne fra modell til modell?

Rammen skal helst være original, har lest enkelte plasser at rammen bør forsterkes om man tar ut mer power av motoren, hvor mye power er det ev snakk om før dette blir nødvendig? Ønsker helst å unngå inngrep i rammen.

Noen tips om vilke modell jeg bør se etter for å gjøre drømmen mulig?
Softail rocker er en sykkel som minner mye om det jeg er ute etter men virker som en vanskelig/dyr sykkel å få tak i?
Tenkte å kjøpe sykkelen så rimelig som mulig å heller legge pengene i bygging :)

Er det mulig å kjøpe "tom" original softail ramme å bygge seg derfra (må kunne godkjennes)?

Takker for alle svar

Mvh Bacon
Post Reply

Return to “Chassis”