Touring-dekk.. hvilke?

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by tutte »

Fikk testet Avon Cobra på utallige "veislanger" å jeg må bare si detat dekkene imponerte reelt.
Aldri merket mindre ubehag ved disse langsgående sprekkene i veibanen.+++
Til og med på vått gress viste de styrke.
Og for dere som ikke har kjørt på de nye Avon dekkene prøv de!
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by ptb »

Da har jeg vært og hentet et sett med Night Dragon. Skal melde tilbake egne inntrykk når jeg etterhvert får lagt de om og testet på ulikt føre. Om prisen i utgangspunktet ikke var noe prioritert aspekt, så gjorde det ikke noe at disse (både frem- og bakdekk) ble like rimelig som kun ME888 bakdekk.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by chrissenator »

Blir spennende å få høre dine erfaringer med de dekkene.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by ptb »

Night Dragon montert i går (både foran og bak). Forbasket mye skruing på en Touring, spes. mht bakhjulet.

Jeg var tidligere informert om at Metzeler og Pirelli har en del samarbeid mht produksjon av MC dekk, men.... i etterkant av at jeg kjøpte dekkene har jeg fått info om at disse bygger på samme stamme- og produseres på samme fabrikk som Metzeler. Om stammen er den samme som ME880, eller ME888 (dvs. at Pirelli var tidligere ute med den "nye" og stivere stammen) har jeg ikke fått verifisert. Heller ikke om gummiblandingen er den samme som én av de to Metzeler typene - og i så fall hvilke av de.

Vel, det blir en prøvetur i morgen, så da får jeg om ikke annet den første "feelingen".
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by ptb »

Nye dekk testet ca. 15 mil på tildels godt svingete vei i går.
Inntrykket er så langt meget positivt. Stooor forskjell fra de originale Dunlop dekkene. Ingen tegn (som jeg kan registrere) til at de flexer/svikter. Stabile og fine. Ingen "ubehagelig" sporing ved langsgående kanter/sprekker/frest asfalt osv.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by chrissenator »

Det er mye det inntrykket jeg fikk når jeg byttet til Pirelli ND og det som var mest påfallende etter litt tid var at jeg i større og større grad stolte på dekket. Dunfloppsene var direkte ubehagelige og ga lite trygghet, det er vel en god grunn til at HD går bort ifra dunlop som dekk leverandør.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by ptb »

Nå varer det vel ikke så lenge før østlandet får litt (mye) nedbør igjen, slik at jeg også får litt erfaring på slikt føre. Skal forøvrig tur/retur Trondheim om ikke så lenge heller - og har aldri opplevt det uten noe (som oftest mye) regn tidligere :)
User avatar
arctic circle
Posts: 9
Joined: 28 May 2012, 22:04

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by arctic circle »

Hei.
Takk for respons!
Status f t er en bestilling inne på Michelin CommanderII. Var ikke lagervare her på Røysa, ble da Sverige.
Er litt nysgjerrig på disse, skal ha fått god kritikk "over der", får bare håpe disse takler våte veier med
ensifrede varmegrader.. H-D gikk over til Michelin-dekk for et par år siden men etter en titt på tekniske
spesifikasjoner ser jeg Touring-modellene fremdeles leveres med Dunlop ut fra fabrikken.
Jeg skal poste opp her senere v anledning hvordan Michelin oppleves.. og ja, det er som det skrives at
Avon, Pirelli & Metzler har fått god kritikk fra forskjellige hold.
EAT FUCK KILL
User avatar
arctic circle
Posts: 9
Joined: 28 May 2012, 22:04

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by arctic circle »

Hei.
Michelin Commander II er på plass. Førsteinntrykket er som det bruker å være med nye dekk; en sykkel som ikke
er til å kjenne igjen! Dunlop som ble tatt av hadde fremdeles noe mønsterdybde igjen etter 10 000km men de var
begynt å "trappe" ute på skuldrene. Brukte forøvrig Dynabeads ved omlegging med bonus da at jeg kunne fjerne
de utvendige loddene OG ingen avbalansering å betale for.. men der møter jeg meg selv i døren da Beadsen ikke
var gratis.. Pris Michelin inkl omlegging 3500.- hvilket var 1000.- billigere enn Dunlop i tilsvarende dimensjon.
Mvh.
EAT FUCK KILL
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Touring-dekk.. hvilke?

Post by tutte »

Må si disse Avon Cobra forsetter å imponere, kjørte Sørlandske i øs-pøs regnvær på torsdag. Rett før Bamle åpnet himmelen seg og det dannet seg større vannmengder i hjulsporene. Var litt redd for at dette ville føre til vannplaning og tok det derfor ganske pent. Men siden begge dekkene er så godt som nye merket jeg ingen tendenser til noe vannplaning og økte derfor farten til motorvei hastighet og det gikk fortsatt som på skinner også når jeg la meg nederst i hjulsporene.
Er rett og slett imponert! :D
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Chassis”