Hvor kjøpe dekk

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Raph
Posts: 3
Joined: 17 Mar 2013, 20:32

Hvor kjøpe dekk

Post by Raph »

Hei. Har en 03 mod Fat Boy. Trudde dekka skulle holde ut sessongen, men der tok jeg nok skammelig feil.
Noen som har gode tips til butikker som har brukbare dekk til overlevelige priser i østlandsområdet?
Om noen har erfaringer med litt feitere bakhjul på denna uten så alt for mye modifisering så er jo ikke det så dumt det heller ;)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by chrissenator »

Bruker motorsykkeldekk.com og bestiller dekk der, skrur selv av hjul og tar med dekk og felg til en dekk sjappe som legger om dekk for en hundrings, sparer ca 500kr på fordekket og 700kr på bakdekket :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
jenst
Posts: 70
Joined: 20 Sep 2010, 15:30

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by jenst »

Samme her. Kjapt og greit .
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by NUTS »

En kompis kjøpte der,og det ene dekket var stemplet med prod. I 2008. Det er for gammelt,spør du meg.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by chrissenator »

NUTS wrote:En kompis kjøpte der,og det ene dekket var stemplet med prod. I 2008. Det er for gammelt,spør du meg.
Det får han returnere om han vil, de har godt rykte på seg i forhold til reklamasjoner..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
jenst
Posts: 70
Joined: 20 Sep 2010, 15:30

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by jenst »

Det kan jeg bekrefte . Fikk et dekk som var skadet ,sannsynnligvis av transportør . Ikke noe problem i det hele tatt , fikk nytt kjapt , uten noen ekstra kostnad. Er veldig fornøyd med servicen der..til nå ..
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by kane »

Kan også anbefale motorsykkeldekk.com for motorsykkeldekk og dekkonline.com for bildekk (samme firma). Har spart tusenvis av kroner på dekk siden jeg begynte å handle der for noen år siden.
Et par priseksempler:
MC, Heidenau K65 150/80-16 + 90/90-19 Kr. 1687.- Sammenligningsgrunnlag den gangen, trengte egentlig bare bakdekket: Lokalt dekkfirma ville selge meg et Pirrelli 150/80-16 som var feilbestilt til kunde kjempebillig til Kr. 1760.-
Bil, 4 stk. Toyo Proxes R 235/35-19, Kr. 6800.- Sammenligningsgrunnlag, billigste norske nettbutikk skulle ha Kr. 12700.- + frakt for akkurat de samme dekkene.

I tillegg har de ting som ikke er så vanlig, som dekkfirma gjerne sier er utgått for å slippe å styre noe med det.

Jeg har ingen betenkligheter med å anbefale dem varmt og kommer nok ikke til å kjøpe et eneste dekk over disk igjen om jeg kan unngå det :)
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Hvor kjøpe dekk

Post by bas2003 »

Ble påvirket av forumet da jeg valgte dekk, og bestilte også på dekkonline.com. Bestilte tirsdag og idag fredag, ringte Tollpost og sa at de har kommet. Kjøpte 4 nye dekk til en Toyota Land Cruiser der i våres, Nokian, og betalte 5200.- Utrolig billig og bra. Anbefales :D
Post Reply

Return to “Chassis”