SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Tor2502 »

lengde på shocks bak 12 eller 13 som standard ?
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Per-øivind »

Hei. Har prøvd å lete litt på nettet, men uten hell. Ser ut som om du kan bruke både 12" og 13" utfra hva jeg har finni ut. Tror nok det beste for deg er å måle de du har om du skal ha noen med samme lengde. Sjekk ut eventuelt hva disse kan hjelpe deg med
http://www.progressivesuspension.com/
Her kan du legge inn år/modell
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Tor2502 »

Per-øivind wrote:Hei. Har prøvd å lete litt på nettet, men uten hell. Ser ut som om du kan bruke både 12" og 13" utfra hva jeg har finni ut. Tror nok det beste for deg er å måle de du har om du skal ha noen med samme lengde. Sjekk ut eventuelt hva disse kan hjelpe deg med
http://www.progressivesuspension.com/
Her kan du legge inn år/modell
Ja fant frem til progressive sin side igår, tanken er at den ikke skal bli lavere, har også vurdert luft dempere litt.

nå har jeg hatt vrod cvo siden 2011 , og de sykleene kan jeg inn og ut som min egen lomme, revolution motoren kan jeg plukke i småbiter og sette sammen igjen, fikser alt på den sykkelen selv , kun Tuninga har sykkelen vært inne på Lazyboys for å få utført.
må som jeg går over til RK cvo m/TC110cui, må jeg nok forsette education litt...

Tusen takk for hjelpen Per Ø.
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Per-øivind »

Bare hyggelig. Her er ett forum i US som kanskje kan hjelpe deg litt på veien
http://www.hdforums.com/forum/
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Tor2502 »

Per-øivind wrote:Bare hyggelig. Her er ett forum i US som kanskje kan hjelpe deg litt på veien
http://www.hdforums.com/forum/
Er inne der fra tid til annen.
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by chrissenator »

Tor2502 wrote:lengde på shocks bak 12 eller 13 som standard ?
Det er 12" som standard. Hva står det på de du har i dag?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Tor2502 »

Det er nok 12siden det er det som er standard, men har ikke sykkelen her akkurat nå og skulle bestille progressive dempere, derfor trengte jeg å spørre.
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
User avatar
Tor2502
Posts: 34
Joined: 03 Jul 2011, 10:26

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by Tor2502 »

De jeg hadde tenkt på er 944 Series til progressive suspension eller har du forslag, tar samtidig å bytter til progressive foran.
Kjørte en nightrod her om dagen med progressive , ble imponert hvor mye bedre de var enn mine V cvo dempere på vrod'n
13 HD Roadking 110th aniversary (produsert i 1750 eks)
06 HD V-rod vrscse2 CVO -SOLGT-
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: SHOCKS LENGDE ROAD KING CVO 08

Post by chrissenator »

Tor2502 wrote:De jeg hadde tenkt på er 944 Series til progressive suspension eller har du forslag, tar samtidig å bytter til progressive foran.
Kjørte en nightrod her om dagen med progressive , ble imponert hvor mye bedre de var enn mine V cvo dempere på vrod'n
Har en Sportster 2007 mod som jeg har Harley luftdempere på bak, en helt ny kjøreopplevelse og justering tar et minutt eller to. Ikke lett å overføre erfaringer fra en Sportster til en RK :D

Det blir litt det samme med å sammenligne er NightRod og en RK, ikke helt direkte overførbart og leser du på forumene i junaiten så vil du oppdage at det er to leirer i demper debatten. De som kjører originalt med Harleys Showa AirShocks og de som går over til Progressive's dempere. Skal ikke være lett men om du har HD's Showa AirShocks så har du en del muligheter og av alle steder så fant jeg på et GoldWing forum ut at GoldWing bruker akkurat samme dempere og av en eller annen grunn så modifiserer og overhaler GW gutta sine dempere, HD systemet gjør ikke det. Du kan bytte olje i demperene dine og med olje, luft og fjæring skal du ha ganske mange muligheter til å få veldig gode dempere av de originale Showaene.

Foran er progressive fjærer et must :-) husk å skift oljen foran samtidig og en helsyntetisk :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Chassis”