Street Glide vindskjerm

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Obie
Posts: 31
Joined: 11 Mar 2010, 19:59

Street Glide vindskjerm

Post by Obie »

Hei godtfolk!
Kjøpte meg en 06 Street Glide i år og er godt fornøyd med kjøpet.
Eneste som virkelig plager meg med den er turbulensen jeg får når jeg kjører over 80-90 kmt.
Hele hue blir kasta rundt føler jeg og det er mildt sagt slitsomt å kjøre motorveier.
Har forsøkt å kjøpe forskjellige vindskjermer, men synes ikke noe hjelper veldig. Siste jeg kjøpte var en med en "flipp" på toppen som skulle gjøre underverker, men det hjalp ikke all verdens. Nå begynner jeg å få en bra samling, så før jeg kjøper en til lurer jeg på hva dere andre kjører med og har gode erfaringer med.

Øyvind
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Street Glide vindskjerm

Post by kane »

Jeg bytta ut den orginale etter første turen siden siktlinja mi blei akkurat i toppen av skjermen og det forvrengte bildet i svinger og sånt.
Bytta til en 4" som ga meg samme turbulensen som du snakker om.
Tok av 4" og kjørte uten, turbulensen ble mye bedre men det så ikke så bra ut.
Senka hele kåpa 4-5cm og satte på igjen 4" og nå er det bra. Turbulensen er nesten ikke merkbar i normale hastigheter.
Så 3" vil kanskje virke?
Men det er klart, med så lav vindskjerm er det nesten som å kjøre motorsykkel igjen, med vind og regn i ansiktet :D
User avatar
Obie
Posts: 31
Joined: 11 Mar 2010, 19:59

Re: Street Glide vindskjerm

Post by Obie »

Jeg har vurdert å bare fjerne hele greia som du sier, men er enig med deg at den vil se rar ut da.
Hvor høy var den originale skjermen din? Hadde du problem med turbulens med den?
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Street Glide vindskjerm

Post by tutte »

Det er nok ikke bare vindskjermens høyde det kommer ann på. Men også fasongen.
Her er noen eksempler fra eGlide Goodies http://www.eglidegoodies.com/id452.html
Jeg har selv bøyd, sagd og forandret plexiglasskjermer med hell. Husk å sage sakte så det ikke går for varmt for da smelter plexien sammen igjen og sprekker når man skal ta delene fra hverandre.
Noe jeg også har lagt merke til er at ved bruk av Lower Wind deflectors som sitter på gaffelbena ble turbulensen annerledes.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Street Glide vindskjerm

Post by kane »

Kan ikke huske jeg hadde noe turbulens å snakke om med den originale. Tror den er 10 eller 12".
Tok av de nedre "vingene" også men merket ikke noe forskjell.
Skal prøve å sette dem på igjen nå med lav vindskjerm bare for å se.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Street Glide vindskjerm

Post by tutte »

Jeg har std. skjerm hadde XL før som jeg ikke fikk sett over. Litt duskregn og motlys det gjorde susen, så absolutt ingen ting. Da var det rett hjem og sage..
Det jeg merket best etter å ha satt på lower wind deflektorer var at jeg fikk mere regndråper på brillene.
Nå vet jeg det finnes mange andre typer også , også justerbare. Slike har jeg:
Lower wind deflectors.jpg
Lower wind deflectors.jpg (7.37 KiB) Viewed 7096 times
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Obie
Posts: 31
Joined: 11 Mar 2010, 19:59

Re: Street Glide vindskjerm

Post by Obie »

Takk for svar! Da kan jeg droppe planen om å kjøpe de nedre deflectorene hvis de ikke hjelper.
Tutte: hvor høy blei skjermen din etter at du kappa den? Har du bilde av den?
User avatar
arctic circle
Posts: 9
Joined: 28 May 2012, 22:04

Re: Street Glide vindskjerm

Post by arctic circle »

Hei
Hadde også en prøv & feil periode med vindskjerm på min S.G. -10.
Søkte rundt på nettet og fant der at "korrekt" høyde på en skjerm skulle være i nese-leppe høyde..
Ble for min del en 6,5" med spoiler via e-bay. Funker bra og må reise meg litt i sadelen for å oppleve
turbulens.. Største drawbacken er at det blir varmt med helhjelm! Går greit i regnvær, merparten av vannet
kommer da fra under-siden av batwing kåpen..
EAT FUCK KILL
Post Reply

Return to “Chassis”