Import av deler

Importere sykkel selv?
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Import av deler

Post by Rider »

Hei.
Noen som vet om det holder å sette "gift" på utsiden av pakka? Tenk resten selv.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Import av deler

Post by DaddyCool »

Det fungerer i noen prosent av tilfellene, men som oftest er nok onkel borti og snuser oppi pakken for å kunne suge noen kroner til seg.
Har selv vært rimelig heldig med diverse merkinger på pakker, men det er vel egentlig et lotteri og jeg er fornøyd hver gang staten ikke krever sitt.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
70302boss
Posts: 38
Joined: 19 Apr 2010, 23:31

Re: Import av deler

Post by 70302boss »

DaddyCool wrote:Det fungerer i noen prosent av tilfellene, men som oftest er nok onkel borti og snuser oppi pakken for å kunne suge noen kroner til seg.
Har selv vært rimelig heldig med diverse merkinger på pakker, men det er vel egentlig et lotteri og jeg er fornøyd hver gang staten ikke krever sitt.
Posten åpner ikke pakken uten tilatelse fra mottaker
Gift fungerer som regel kun fra privatpersoner,hvis firma er avsender vil posten som regel kreve en faktura for tollberegning
Dette er ivertfall min erfaring
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Import av deler

Post by DaddyCool »

70302boss wrote:Posten åpner ikke pakken uten tilatelse fra mottaker
Stemmer ikke helt i mine erfaringer. Kanskje de ikke SKAL åpne uten mottakers tillatelse, men har opplevd flere ganger at det har blitt praktisert. Samme det, man gir og man tar ;)
Male masculine icon...athletic godlike clone
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Import av deler

Post by Rider »

Det enkleste er vel å sende ting person til person. Ikke fra et firma. Da trenger man ikke fylle ut noe tollpapir osv. Kunsten er å få dem til å gjøre det.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Import av deler

Post by Svima »

er det ikke momsfritt å importere deler da...?
/ Svima
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Import av deler

Post by Rider »

Jeg har i alle fall betalt moms på alle deler jeg har kjøpt fra utlandet. Når man derimot tar med hjem selv. er det en grense på 6000 kr.-
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Import av deler

Post by Svima »

ok, må ha lest feil tidligere ser jeg nå....
/ Svima
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Import av deler

Post by BikerEva »

Det eneste man kan bestille fra utlandet og slippe moms på, er bøker.

Toll derimot, kan komme i tillegg til momsen. På toll.no finnes det oversikt over hva det er toll på.
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Import av deler

Post by Lariat »

Om du skal snyte noe moms bør det følge med egetdefinert tolldokument serlig fra usa der er di strenge men hva di slipper ut av landet .
skriv gjerne gift men send med dokument i følgebrev mappe på utsiden som tollen kan åpne og lese og for guds skyld ikke legg noe annen innfo inni pakken for di har faktisk rett til å åpne den for så å pakke den i en forseglet plast pose .

Eg har prøvd å få firmaer til å gjøre dette men di tør ikke på grunn av reaksjonene di kan få fra tollvesnet i usa di praktiserer strenge straffer og exsport nekt i mange år for firmaer om di blir tatt .

Så eg betaler heller momsen det er uansett biligere å impotere det selv.
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Post Reply

Return to “Import”