Page 3 of 3

Re: Oppskrift på import

Posted: 10 Mar 2011, 22:30
by harleymann
hd1340 wrote:Takk for info, har noen tips om hvem som eventuelt kan være behjelpelig med en slik operasjon Knut?

jepp, send meg en pm.

Knut

Re: Oppskrift på import

Posted: 21 May 2011, 10:57
by hd1340
Noen som kjenner noen som kan være behjelpelig med, eventuelt påtar seg å få en Big Dog registrert? Og på hvilket Biltilsyn er det "greiest" å gjøre dette?

Re: Oppskrift på import

Posted: 26 May 2011, 13:51
by BikerEva
bigbikes.no kanskje? Big Dog-forhandler i Bergen....

Re: Oppskrift på import

Posted: 27 May 2011, 18:17
by kakkarn
hd1340 wrote:Noen som kjenner noen som kan være behjelpelig med, eventuelt påtar seg å få en Big Dog registrert? Og på hvilket Biltilsyn er det "greiest" å gjøre dette?
Kjenner en som trolig kan hjelpe deg. Sender deg en PM.

Re: Oppskrift på import

Posted: 14 Jun 2011, 10:05
by R.B.74
Vet ikke om det er rette plassen for spørsmål men. Jeg hjelper svogeren min med import av en 1978 mod FLH fra sverige. Planen er og importere den uten at den blir bevaringsverdi sykkel. Sykkelen er så godt som original, lysene er ikke no problem men litt usikker med speedometret siden det er i miles og ikke km. Åsså er det det med eksosen der fulgte det med et "visnings anlegg " meget ulekkert og et par fishtails uten noe som helst merking. Det står ingen ting om eksos type i vognkortet som jeg har lagt merke til.
Håper noen kan bidra med erfaring ang eksos og speedometer og ellers no tips og triks.

Re: Oppskrift på import

Posted: 27 Jun 2011, 13:51
by moraan
Vet ikke om det kommer fram i "oppskriften" men biltilsynet er veldig nøye på et merke fremme på ramma;som sier noe om Rammenr;dimensjoner og vekter.
Dette er et merke som visstnok skal være på ved første gangs reg både i USA og Norge.
Var på kontroll meed min ny-importerte 2000 Road King;og merket mangla....
Pga.smidighet og fornuft fra den statlige ble den godkjent;men manglende merke gav meg noen minutter med høy puls.
Kan kanskje være lurt å ha dette med som et punkt når man vurderer å importere.

Re: Oppskrift på import

Posted: 14 Aug 2011, 22:41
by hellesjo
Flere tips:
På min tiende USA-import i år ble jeg stoppet av manglende setestropp på softailen. Det er krav til at passasjer skal kunne holde seg fast i en slik stropp i "vegvesenets Bibel" og jeg hadde glemt min i garasjen etter å ha tatt setet av og på mange ganger under forberedelse til visning. Det er også krav til utforming av denne i "bibelen" slik at det ikke mulig å bruke f.eks en smal pakkestropp som du lager hull i og skrur fast... Ja, det måtte prøves når uhellet var ute. Til Info... :)

Dersom du må kjøpe informasjon om dato for førstegangsreg i USA pga manglede første gangs reg. dato i title så godtar Biltilsynet ofte kun Carfax. Dette er basert på egne erfaringer. Jeg kjøpte i år reginfo. på sykkelen min fra Carcogroup.com og dette skjønte autogestapomannen på tilsynet lite av. Carcogroup er godkjent av NMVTIS.gov på samme måte som carfax og mange andre slike firma, men siden det lokale biltilsynets importexpert ikke hadde satt seg inn i noe som helst og ikke tenker å gjøre det heller godtok de ikke denne dokumentasjonen... Carcogroup koster bare 10% av hva Carfax tar for slike oppdrag. Mange Biltilsyn i USA har outsourcet slike oppdrag til private firma og du får ikke uten videre opplysninger fra disse (DMV). Husk at førstegangsreg. dato 1/1 i vognkortet gir deg et år ekstra avgift!