Import fra Europa

Importere sykkel selv?
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Import fra Europa

Post by TCB »

Hvis jeg har forstått dette riktig, så er COC papirene et dokument som man må kjøpe fra Harley Davidson USA.
Altså bestille dette gjennom en Norsk HD forhandler som bestiller dette fra HD Danmark og videre til HD USA.
Dette er altså ikke et spesielt EU dokument som lages i Europa ?

Hvis dette stemmer, så tror jeg at jeg skal prøve å få selgeren av sykkelen som bor i Florida til å skaffe dette fra HD USA.
Han har vært veldig hjelpsom med det meste tidligere, så jeg regner med at han hjelper meg hvis han greier det.
Kan være morsomt å høre prisen på dette papiret i USA.

Knut.
User avatar
hellesjo
Posts: 45
Joined: 14 Aug 2011, 22:09

Re: Import fra Europa

Post by hellesjo »

Morsomt å se at Streetgliden på tilbud i Edinburgh kommer på under 280000,- ferdig på veien i Norge. Det er akkurat nå 60000,- spart og en hyggelig helgetur i tillegg. De har jo noe bra brune drikkegreier over der også...
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Import fra Europa

Post by Sharpeye »

Er sykkelen førstegangsregistrert i et EU land er den automatisk godkjent i Norge. Fra UK er det selvsagt nødvendig med bytte av lykteglass og evt speedo. Men COC skal være unødvendig når sykkelen er f.reg i EU. Vognkort skal være nok.

Er den i fra USA derimot og er nyere en 06-2003...fyttigrisen. Den runden har jeg hatt.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
hellesjo
Posts: 45
Joined: 14 Aug 2011, 22:09

Re: Import fra Europa

Post by hellesjo »

Får du COC dokumentet fra TÜV om du ber om det eller får du bare vognkortet?
User avatar
HDBobba
Posts: 35
Joined: 10 Mar 2010, 15:27

Re: Import fra Europa

Post by HDBobba »

Var i kontakt med biltilsynet i Stavanger før jeg tok over sykkelen til Norge og jeg fikk beskjed om at de behøvde COC sertifikatet... måtte også levere det ved visning.... kan kanskje komme an på hvilket biltilsyn (Oslo, Bergen, Trondheim) man har med å gjøre?

Tror de nyere syklene i UK har speedometer som viser både miles og km (min ble levert med dette) og de behøver man ikke bytte.
User avatar
hellesjo
Posts: 45
Joined: 14 Aug 2011, 22:09

Re: Import fra Europa

Post by hellesjo »

mobile24.no er dritt. de klarer ikke å skille ut mva i prisen og masse annet
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Import fra Europa

Post by Harlex »

hellesjo wrote:mobile24.no er dritt. de klarer ikke å skille ut mva i prisen og masse annet
Nå kjenner jeg ikke til avgiftsberegningen på mc men de regner og spesifiserer no ut både moms, hk-avgift og kubikkavgift som ved bil i tilegg noe som heter stykk-avgift. Er dette feil dette då???

Tilfeldig valgt eksempel:

Estimert pris kr. 50 014,-

Omregistrering kr. 0,-
€ 3 850,- / kr. 29 684,-
Merverdiavgift: kr. 7 421,-
KW/HK-avgift: kr. 11 646,- (36 kW)
CCM- avgift: kr. 27 250,-
Stykk- avgift: kr. 10 468,-
Bruksfradrag 80 %
Det tas forbehold om feil i prisberegningen.Tips info@mobile24.no hvis du kan dokumentere andre beregningsverdier.


Chopper og Cruiser, Brukt kjøretøy 1. gang reg. 07/1988 47 260 km Bensin 36 kW (49 HK) Manuell

Link til annonsen: http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... -Sportster" onclick="window.open(this.href);return false;
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Import fra Europa

Post by TCB »

PÅ et COC data sheet står det at dataene som er på disse arkene gjelder kun for den sykkelen som papirene er bestilt til.
Altså : The data in this data sheet are only covering the motorcycle with Vin No : 1HD1xxxxxxxxxxxxxxxxxxx :(

Knut.
Post Reply

Return to “Import”