Regelverk Import av HD fra USA

Importere sykkel selv?
Profilbilde
TCB
Forumsponsor 2015
Innlegg: 596
Ble medlem: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av TCB » 06 Apr 2013, 21:43

Med "Clean titel" menes det at du kjøper en sykkel uten heftelser.
Tror faktisk ikke at du får eksportert en sykkel som det er heftelser / pant på ut av USA før de er slettet / betalt og vognkortet er blitt til "Clean titel"

Salvage titel er en merknad som skrives i titelen ved forsikringsskade, tyveri og som beskriver tilstanden på kjøretøyet etter skaden.

Kjøper du COC dokumenter fra HD Norge så er det mye enklere å få førstegangsregistrert sykkelen, de koster litt men du sparer deg for mye arbeid.
Noe av disse pengene kan spares inn hvis du er heldig med dokumentasjonen på når sykkelen var førstegangsregistrert i USA.

Knut.



Profilbilde
percy
Innlegg: 47
Ble medlem: 27 Nov 2011, 12:13

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av percy » 07 Apr 2013, 00:51

Takk skal dere ha :P :D :)

Satser jeg på E-merka lamper og reflekser. Blinklamper har jeg fjernet.
Da satser jeg på at jeg ikke må ha HK test !
Har org eksos fra 1997 Fat Boy, så da tar jeg en støytest før jeg kjører til BT.



Profilbilde
Per-øivind
Innlegg: 467
Ble medlem: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av Per-øivind » 07 Apr 2013, 11:05

TCB skrev:Med "Clean titel" menes det at du kjøper en sykkel uten heftelser.
Tror faktisk ikke at du får eksportert en sykkel som det er heftelser / pant på ut av USA før de er slettet / betalt og vognkortet er blitt til "Clean titel"
Det er ikke bare ved heftelser/pant sykkelen får "clean title", det kan også være skade, men ikke for så mye (%-verdi av sykkelen) at tittelen går over til salvage.


Salvage titel er en merknad som skrives i titelen ved forsikringsskade, tyveri og som beskriver tilstanden på kjøretøyet etter skaden.
Er tittelen blitt til salvage, betyr det at prosenten av skaden overstiger en gitt prosent av verdien på sykkelen


Kjøper du COC dokumenter fra HD Norge så er det mye enklere å få førstegangsregistrert sykkelen, de koster litt men du sparer deg for mye arbeid.
Noe av disse pengene kan spares inn hvis du er heldig med dokumentasjonen på når sykkelen var førstegangsregistrert i USA.

Knut.

Absolutt ikke meningen å være pirkete, men vil bare komme frem med det jeg har lest om for de forskjellige "titlene" Det finnes flere, men tror nok ikke de er relevante for oss her i nord, for mye styr å få godkjent. Per-ø



Profilbilde
Sharpeye
Innlegg: 502
Ble medlem: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av Sharpeye » 07 Apr 2013, 21:58

percy skrev:Jeg har en HD som har vært reg i England, den kom til Norge i 2003.
Den er en 1986 mod, den har ikke vært reg i Norge. Må jeg ha noe mere enn støytest ?


Siden sykkelen har vært registrert i et EØS/EU fra før er nok ting langt enklere. Blant annet trenger du vel ikke støytest.
Men DOT eller E merket lys må du ha og evt speedometer i km/h.


Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-

Profilbilde
percy
Innlegg: 47
Ble medlem: 27 Nov 2011, 12:13

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av percy » 07 Apr 2013, 22:15

Ok Sharpeye takk :P

Hvem tar HK test i Oslo? Hva koster det ? Hadde det vært lurt å ta HK og Støytest før jeg drar på BT :?:



Profilbilde
Sharpeye
Innlegg: 502
Ble medlem: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av Sharpeye » 08 Apr 2013, 08:47

Lurer faktisk på om man trenger støytest på USA import sykkel, så lenge man viser den med e-merkede potter. Altså originale potter som den ble levert med i Norge.


Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-

Profilbilde
HDsoftail
Innlegg: 116
Ble medlem: 10 Mar 2010, 00:01

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av HDsoftail » 28 Okt 2013, 13:25

Kun E-merket reflex bak, er vel ikke krav til reflex på siden


Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??

Profilbilde
Nostalgia
Innlegg: 570
Ble medlem: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av Nostalgia » 27 Jan 2014, 09:08

HDsoftail skrev:Kun E-merket reflex bak, er vel ikke krav til reflex på siden


Helt korrekt. Bare pass på å skaffe en refleks med dårlig lim så den ikke setter merker eller tar med klarlakk når du er ferdig med visningen ;)


"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~

Profilbilde
BikerEva
Innlegg: 882
Ble medlem: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av BikerEva » 28 Jan 2014, 00:46

Hvem er det egentlig som leverer disse dokumentene?

Har en 2005 stående i USA, HD-dealeren her får papirer fra et firma i Danmark. Men de kunne ikke ordne papirer på denne. Samme med en annen kar som en importør av bruktsykler sender alt nyere enn 2003 til, for de orker ikke styre med det selv.

En annen kar sier han greier det, og at han får papirer fra Europa-importøren.

Dette er da selvfølgelig en bekjent av en bekjent. Jeg kjenner jeg er skeptisk.

Og går det plutselig ikke allikevel blir det en jævla dyr delesykkel som jeg ikke har bruk for, selv om innkjøpsprisen er "avskrevet" oppi hodet mitt, for moms må jeg vel betale både for frakt og sykkel før jeg får den vekk fra kaien?

Nå er det snøscootersesong der den står i USA, får evt prøve å avertere den til våren igjen og finne meg noe annet, men faen heller...jeg liker den sykkelen :p



Profilbilde
1340shovel
Innlegg: 29
Ble medlem: 30 Apr 2015, 17:51

Re: Regelverk Import av HD fra USA

Post skrevet av 1340shovel » 10 Mai 2015, 13:23

Sykkelen jeg kjøpte er uten orginale potter,
fikk andere eksos med sykkelen.
Dette svar fikk jeg av han som skal importeren sykkelen min:

"Dessverre er ingen orig potter fra Usa e-merket / så du har uannsett ikke kunne brukt de som ble borte uten støytest uannsett",
Vedlegg
HD Night Train 30.jpg



Post svar

Tilbake til “Import”