Page 1 of 1

Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 19 Sep 2015, 21:11
by Lejo
Hei.
Nettopp mottatt min 02 Deuce og planlegger hva jeg må gjøre før visning hos BT.
Hvis noen har tips til hvor jeg kan skaffe det jeg trenger så rimelig som mulig så setter jeg pris på det. Eventuelt hvis noen har lane ting og tang eller brukte godkjente deler liggende så er jeg svært interessert I det. Hvis jeg har forstått det rett så må jeg skaffe meg:

- HK dokumentasjon og der må jeg muligens punge ut med 5 laken til HD v/Lazy Boys?
- Må skaffe meg originalt EU godkjent eksosanlegg
- Må dokumentere støytest hos godkjent firma for dette til 3-4 laken?
- Må byte speedometer? fordi man ikke godkjenner dekaler på 02 modeler?
- Må skaffe meg CE market glass til hovedlykta som er 5 3/4 tommer
- Må bytte til gule blinklysglass og koble ut kjørelyset I blinklysene
- Må fjerne røde reflekser på sidene og skaffe meg en billig CE market reflex til under skiltet
- Må montere returfjær på sidestøtte
- Må montere tenningskutt på sidestøtta slik at motoren kuttes eller ikke kan starts med støtta ute?

Stemmer dette? Noe glemt?

Hvis ikke jeg får tak I originale deler brukt eller lånt så ser jeg for meg at dette kommer til å koste flesk når det gjelder speedo, HK dok, potter og støytest... :shock:

Setter pris på alle tips.

Lejo

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 22 Sep 2015, 10:15
by TCB
Tenningskutt på sidestøtten tror jeg ikke er et krav på denne sykkelen. Hvis du kjøper HD papirene så står det nummeret på pottene som sykkelen er godkjent med. Og da tror jeg ikke du trenger støytest ( hvis du har disse pottene ), dette kan sikkert BT informere deg om. Fjær på sidestøtten har du sikkert på sykkelen fra før. Lyktinnsats kjøper du på Biltema. Originalt HD speedometer har jeg til salgs for 2000,-kr

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 22 Sep 2015, 12:30
by Nostalgia
Kjørelysene i blinklampene kan du ordne med en teipbit over polen til kjørelys på pæra :)
Greit om man ønsker kjørelys i blinklampene igjen etter visning ;)

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 22 Sep 2015, 13:36
by Lejo
Glimrende.
Blinklys er fikset. Ser ut til at jeg får tak i låneanlegg og lampe ordner seg. Dokumentasjon er bestilt så da gjenstår speedometer + støytesten.

Er det noen som vet om dekal på skiva er akseptert? Skal uansett bytte over til digitale instrumenter i byggeprosessen. Litt surt å ha 2 speedometer til overs.

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 22 Sep 2015, 16:51
by cokatommy
sett på digitalt med en gang da vel.

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 23 Sep 2015, 19:06
by Frodehebnes
Du trenger ikke skifte hovedlykt da dotmerket er godt nok. Du trenger heller ikke nytt speedometer. De fleste trafikkstasjoner godtar klistrelapp. Du trenger ikke å bytte ut reflex, bare ta av de røde. Gule glass selges for noen få kroner på deathtrap custom. For å fjerne markeringslyset er det bare å sette en tape-bit over den ene polen på pæra. Bryter på støtte trenges heller ikke. Ang støytest så får du det utført på Oslofjorden hd senter for 1500,- Der kan du også få lånt godkjent eksos. Anbefaler deg å høre med Bent der hvor mye han skal ha for å ordne alt for deg. Det blir mest sannsynlig det billigste.

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 28 Sep 2015, 09:04
by Nostalgia
Behøver man konsekvent støytest om man har anlegg som er godkjent for den aktuelle sykkelen?
Mente det holder om man har potter merket med riktig E-nummer.. Men det stemmer ikke?

Re: Råd og hjelp - Klargjøring av 2002 Deuce for registrering

Posted: 29 Sep 2015, 15:25
by TCB
Hvis du har de riktige EU pottene til din sykkel og nummeret stemmer og de er E-merket så er det godt nok for de fleste trafikkstasjoner.
For det finnes ikke noen andre potter som er godkjent til din sykkel og disse er godkjent av HD for bruk i Europa. Har også hørt at noen trafikkstasjoner krever støytest likevel. Lurer litt på hva som hender hvis en trafikkstasjon nekter å godkjenne typegodkjente potter, etter litt krengling og ekstra papirarbeide + uthaling av tid, så tror jeg nok at de må gi etter.