2:1 eksosanlegg til en sportster

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by chrissenator »

Kikket litt på samson http://www.samsonusa.com/C2-331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Og V&H Blackout 2:1 http://www.vanceandhines.com/store/soft ... tems/47501" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Noen som kan anbefale 2:1 eksosanlegg som er bra med tanke på Hk og Nm?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Harlex »

2-1 anlegg? Uten tvil dette: http://www.danddexhaust.com/catalog/201 ... -sport.htm" onclick="window.open(this.href);return false; :err: :err: :err:
http://www.youtube.com/watch?v=Uo8FOqvfeeM" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er VARMT anbefalt av NRHS i forholdt til nm og hk :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Badboy »

Jeg har egentlig ingen anbefaling knyttet til hk og Nm. Jeg kan bare si at jeg liker lyden av det H&V 2:1 anlegget som du har bilde av i meldingen. Jeg har det med Quiet Baffles og det lager mer enn nok lyd for meg. Det er ikke akkurat stille.
Badboy


***************************
Sportster Iron 1200, V&H 2-1 black, SE Supertuner, SE Air
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by chrissenator »

Badboy wrote:Jeg har egentlig ingen anbefaling knyttet til hk og Nm. Jeg kan bare si at jeg liker lyden av det H&V 2:1 anlegget som du har bilde av i meldingen. Jeg har det med Quiet Baffles og det lager mer enn nok lyd for meg. Det er ikke akkurat stille.
Det er ikke mange av V&H anleggene som er særlig stille :D men jeg har kikket litt på det anlegget du har og siden det er langt så kommer jo lyden ut lenger bak enn short shots staggered som jeg har og det har mer enn nok lyd.
Nå er lyd helt konge i passelige mengder men jeg har lagt listen litt mer over på effekt og jeg er litt hypp på å få de Hk og Nm som et rimelig greit 2:1 anlegg kan gi meg men jeg svir ikke av en formue på et anlegg.

Hadde det vert en løsning som jeg kunne benyttet med SS så ville jeg prøvd ut ganske mye for jeg liker veldig godt looken på de jeg har...
Image
mine er mattsvart
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Badboy
Posts: 57
Joined: 28 Sep 2011, 12:30

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Badboy »

Veldig fine SS må jeg si!

Jeg håper mine gir skikkelig HK og Nm. Jeg har blitt vant til hvordan de ser ut. Og de var jo ikke så veldig dyre heller. En dag skal jeg teste sykkelen i dyno, og først da får man jo se hva de duger til. Alt annet blir jo bare gjetninger.

En annen sak er at pottene smeltet sålen på høyre boots ved hælen. De er ikke varmekjold på pipene, og jeg har ikke satt på wraps. Vurderer å ha det på øverste rør fra der de føyer seg sammen og opp mot sylinderen, kanskje halveis opp. Litt usikkert på om det ser bra ut. Men det trengs ikke mer enn det for jeg kommer ikke i kontakt med pipene andre steder.
Badboy


***************************
Sportster Iron 1200, V&H 2-1 black, SE Supertuner, SE Air
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Harlex »

Designmessig er SS rå men som kjent RÆVVA på effekt..... Hvis jeg begynner med noe arbeid på toppene blir det nok bytte, men slik det nå er skal jeg glatt beholde dem.... :err: Da blir det de D&D pottene jeg linket til... Vel og bra på alle måter unntatt prisen..... :x :cry:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by chrissenator »

Sjekk disse :shock: Akrapovic
Vet ikke om de var uggly eller råtøffe - men noe er de :err: og siden de er så ulike i lengde tror jeg ikke de er noe tess, ikke er de 2:1 heller men de måtte bare med :err:
Image
Image

http://www.akrapovic.com/motorcycle-exh ... 11/open-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by chrissenator on 31 Oct 2011, 23:21, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Harlex »

Tror jeg heller mot ugly....Men har ikkje hørt lyden... Det kan trekke opp...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by chrissenator »

Harlex wrote:Tror jeg heller mot ugly....Men har ikkje hørt lyden... Det kan trekke opp...
Lyden skal vist være bra men Hk og Nm er like elendig som SS :err: og jeg heller mot butt uggly jo mer jeg ser på dette :err: :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: 2:1 eksosanlegg til en sportster

Post by Lariat »

Om det er hk du er ute etter er mellomrør noe som angivelig skal funke di var orginale vet ikke om din kom med det men lell mellomrør gir resultater og da er det ikke så himla nøye med rørlengden om det er lit forskel for det utligner mot trykket i rørene men eg mener nå dine er helt ok fra før kjøp heller noen feite topper om du skal ha mer hk . blir det mekking til helgen foresten ?
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Post Reply

Return to “Eksos”