Demping eller ei, med en knapp

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
Post Reply
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by Lariat »

Big Dog i bergen selger et annleg som en kan montere/lage fjernstyring på der du kan dempe lyden mens du kjører
http://www.bigbikes.no/scripts/cmc.web/ ... 1&IdNoCmp=" onclick="window.open(this.href);return false;
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
spritigonzales
Posts: 25
Joined: 11 Nov 2011, 17:52

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by spritigonzales »

Heisann,

det er ganske grei med den løsningen fra Kess Tech. Har et par venner i tyskland som kjører Kess Tech.
Fordelen er å produser ikke for mye støy (tidlig om morgen, parkeringshall osv) ved å trykke på knappen, men da er det ingeting mer med "Sound". Helt åpent er det kanonbra men litt for mye mettaliske bylyder (sorry, jeg er tysk så vet ikke hvordan å beskrive det bedre på norsk :-( )
Kess Tech har tror jeg bare åpen eller stengt, mens PENZL eller Jekill and Hyde har sånn at Du kan varierer ekosstrømmen selv.
Hvis dere leter etter lityt dypere sound (mer "Bass") så kan dere google etter Jekill and Hyde Exhaust. Tror de er fra Nederland.
Det beste jeg har hørt noensinne (utenom de illegale systemer som V+H, supertrapp osv).
Hilsen fra Stavanger
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by Coldman »

spritigonzales wrote:Heisann,

det er ganske grei med den løsningen fra Kess Tech. Har et par venner i tyskland som kjører Kess Tech.
Fordelen er å produser ikke for mye støy (tidlig om morgen, parkeringshall osv) ved å trykke på knappen, men da er det ingeting mer med "Sound". Helt åpent er det kanonbra men litt for mye mettaliske bylyder (sorry, jeg er tysk så vet ikke hvordan å beskrive det bedre på norsk :-( )
Kess Tech har tror jeg bare åpen eller stengt, mens PENZL eller Jekill and Hyde har sånn at Du kan varierer ekosstrømmen selv.
Hvis dere leter etter lityt dypere sound (mer "Bass") så kan dere google etter Jekill and Hyde Exhaust. Tror de er fra Nederland.
Det beste jeg har hørt noensinne (utenom de illegale systemer som V+H, supertrapp osv).
Hilsen fra Stavanger
Har en kompis med 2-til-en Kess Tech på sin Night Rod Special. Veldig stor forskjell på lyden når ventilen er stengt eller åpen. Og det stemmer at det kun er to innstillinger... helt åpen og stengt. Han fikser det hele via en bryter på styret.

Du nevner at V+H, supertrapp osv som illegale systemer. Det stemmer, men man skal være klar over at på nyere sykler vi de aller fleste systemer være illegale - også Kess Tech, Jekill & Hyde osv. Ikke nødvendigvis på grunn av støyen, men på grunn av at de mangler katalysator og dermed slipper ut for mye CO. Selv om man struper et Jekill & Hyde-anlegg så mye at det støyer langt under grensen vil det likevel ikke bli godkjent på nyere sykler.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by Coldman »

takamine4 wrote:Coldman.....Da er jeg glad min sykkel ikke er så ny :)
Men det er jeg. :mrgreen:
For mye støy har vel de fleste av oss... selv på litt eldre sykler. Men det er klart, denne katalystorgreia fører til ekstra pes. Så vidt meg bekjent er det kun Harleys originalpotter som kan godkjennes for min sykkel (2008-modell). Andre anlegg kan sikkert godkjennes i forhold til støy, men det hjelper ikke så lenge utslippet av CO overskrider grensene. En tredjeparts katalysator mellom toppene og f.eks. V&H Big Radius (med solid demping) vil vel se temmelig latterlig ut. :D

Har blitt stoppet og vært til kontroll hos Biltilsynet 2 år på rad. Stoppet med V&H og etterkontrollert med Harley original. Det funker det også.

(I mitt forrige innlegg ville jeg nå bare opplyse om at det ikke bare er støykrav, men også utslippskrav)
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
spritigonzales
Posts: 25
Joined: 11 Nov 2011, 17:52

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by spritigonzales »

"Har blitt stoppet og vært til kontroll hos Biltilsynet 2 år på rad. Stoppet med V&H og etterkontrollert med Harley original. Det funker det også."

Godt å vite dette. Iafall for en som er ganske ny her i norgen. Takk og hilsen
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Demping eller ei, med en knapp

Post by chrissenator »

spritigonzales wrote:"Har blitt stoppet og vært til kontroll hos Biltilsynet 2 år på rad. Stoppet med V&H og etterkontrollert med Harley original. Det funker det også."

Godt å vite dette. Iafall for en som er ganske ny her i norgen. Takk og hilsen

Se litt på siste side...: http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=29&t=2758" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Eksos”