eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
Profilbilde
pinball
Innlegg: 62
Ble medlem: 10 Mar 2010, 22:23

eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av pinball » 30 Apr 2012, 21:57

noen som vet hvilke modifikasjoner som må til for å få eksosen fra en 04-09 sportster til å passe på en 03 sportster



Profilbilde
chrissenator
Innlegg: 1741
Ble medlem: 13 Mar 2010, 23:28

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av chrissenator » 01 Mai 2012, 00:50

Det er vel bare bakre feste som er litt annerledes...


To Sportstere er dobbelt så gøy

Profilbilde
pinball
Innlegg: 62
Ble medlem: 10 Mar 2010, 22:23

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av pinball » 01 Mai 2012, 02:28

hm, så da skulle det være gode odds for at d&d bob cat 2-1 eksosen burde være greit å få festet, så at du hadde handlet inn den, hvordan er den med tanke på lydvolum? sett på http://www.rbracing-rsr.com/turbo/1022Ba.jpg og thunderhead sine også, mistenker at det blir litt vel friskt med lyd i thunderheadene http://www.ebay.com/itm/BLACK-THUNDERHE ... 590wt_1114



Profilbilde
chrissenator
Innlegg: 1741
Ble medlem: 13 Mar 2010, 23:28

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av chrissenator » 01 Mai 2012, 10:24

D&D Bobcat passer rett på min sykkel, eneste balubaen er at det er minimalt med plass til O2 sensorer - har lest at Bobcat avgir 106dB på WOT og det er på en 1200, min er 1250 og jeg har snart spart opp til et sett med 1200 stage 2 topper med 575kammer eller de nye til NRHS og da er D&D Bobcat målt til 109-110dB så jeg tror jeg skal/må investere i en silencer innsats slik at jeg kan få redusert lyden til under 100dB v behov.

De to andre eksosanleggene kan ikke kombineres med fothvilere helt foran slik som det er standard på XL Custom så da faller de ut.. Lydmessig er de to sistnevnte helt "insane" ifht typisk "HD standard lyd" det blir rimelig heftig bra lydnivå ala åpne racing anlegg på 1000+ Racing banesykkler.

Harlex har tømt V&H ss for innvendige restriksjoner og når han drar på og slipper gassen så høres det bare ut som "He"#¤%te" :ADHD: tar fyr i et inferno og rallingen når han slipper gassen er ubeskrivelig rå. lurer på hva naboene sier når han drar litt på oppover innkjørselen til garasjen sin :gaaah: :lol:


To Sportstere er dobbelt så gøy

Profilbilde
pinball
Innlegg: 62
Ble medlem: 10 Mar 2010, 22:23

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av pinball » 01 Mai 2012, 12:08

driver og setter på 1250 kittet på min sykkel nå selv, så da er det viktig med rett eksos. Såvidt jeg har skjønt er ihvertfall v&h ett anlegg som bare stjeler effekt så det er ikke mye aktuelt, leter egentlig etter det mest stillegående 2-1 eksosen jeg får tak i, liker å kunne kjøre igjennom nabolag etc til alle døgnets timer uten å vekke samtlig på ferden.
Sist endret av pinball den 01 Mai 2012, 12:52, endret 1 gang totalt.



Profilbilde
chrissenator
Innlegg: 1741
Ble medlem: 13 Mar 2010, 23:28

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av chrissenator » 01 Mai 2012, 12:52

V&H har et par rimelig gode anlegg effektmessig men de er jo mest kjent for lydnivået :)


To Sportstere er dobbelt så gøy

Profilbilde
Harlex
Innlegg: 838
Ble medlem: 09 Mar 2010, 21:51

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av Harlex » 01 Mai 2012, 15:52

pinball skrev:driver og setter på 1250 kittet på min sykkel nå selv, så da er det viktig med rett eksos. Såvidt jeg har skjønt er ihvertfall v&h ett anlegg som bare stjeler effekt så det er ikke mye aktuelt, leter egentlig etter det mest stillegående 2-1 eksosen jeg får tak i, liker å kunne kjøre igjennom nabolag etc til alle døgnets timer uten å vekke samtlig på ferden.


At noen anlegg stjeler mer effekt enn andre er nok riktig men etter den siste justeringen på min sykkel har betydningen av tuning blitt demonstrert.... 75,3 HK på bakhjulet og 103 NM på en "vanlig" 1200 konvertert Sportster med org. kammer og topper.... Og dette er med V&H Shortshots (effekttyven nr 1? )med ingen (ikke engang de orginale uten demping) baffles! Det er delte meninger om betydningen av motstand i pottene og effekt men jeg fikk iallefall ca 10 HK og 10 NM med å ta ut det lille av motstand som var pluss (ikke minst) tuning. I forhold til effektkurver jeg har sett har jeg ingenting eller svært lite å hente med bare å skifte eksos.......
Men for deg som ikke vil ha mye lyd er selvsagt ikke Short shots et alternativ....


883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS

Profilbilde
Harlex
Innlegg: 838
Ble medlem: 09 Mar 2010, 21:51

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av Harlex » 01 Mai 2012, 16:05

chrissenator skrev:D&D Bobcat passer rett på min sykkel, eneste balubaen er at det er minimalt med plass til O2 sensorer - har lest at Bobcat avgir 106dB på WOT og det er på en 1200, min er 1250 og jeg har snart spart opp til et sett med 1200 stage 2 topper med 575kammer eller de nye til NRHS og da er D&D Bobcat målt til 109-110dB så jeg tror jeg skal/må investere i en silencer innsats slik at jeg kan få redusert lyden til under 100dB v behov.

De to andre eksosanleggene kan ikke kombineres med fothvilere helt foran slik som det er standard på XL Custom så da faller de ut.. Lydmessig er de to sistnevnte helt "insane" ifht typisk "HD standard lyd" det blir rimelig heftig bra lydnivå ala åpne racing anlegg på 1000+ Racing banesykkler.

Harlex har tømt V&H ss for innvendige restriksjoner og når han drar på og slipper gassen så høres det bare ut som "He"#¤%te" :ADHD: tar fyr i et inferno og rallingen når han slipper gassen er ubeskrivelig rå. lurer på hva naboene sier når han drar litt på oppover innkjørselen til garasjen sin :gaaah: :lol:


Særs aggresivt lydbilde av V&H ene mine nå ja..... :ADHD: Jeg må innrømme at det "kiler litt i buksen" når jeg gir flatt jern og tømmer 1, 2, og 3 gir.......Men jeg kan heldigvis justere med å være forsiktig med å slippe gassen.....Men for all del... Det er MYE lyd....


883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS

Profilbilde
pinball
Innlegg: 62
Ble medlem: 10 Mar 2010, 22:23

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av pinball » 02 Mai 2012, 00:57

etter mye leiting på nettet, og konklusjonen med at det er begrenset med 2-1 anlegg for 2003 og eldre sportster, så ser det ut til at det blir http://www.samsonusa.com/C-730.html bare synd jeg ikke finner det i matt svart. neppe det mest lydløse men men



Profilbilde
chrissenator
Innlegg: 1741
Ble medlem: 13 Mar 2010, 23:28

Re: eksos fra en 04 sportster på en 03 sportster

Post skrevet av chrissenator » 02 Mai 2012, 20:54

Det ser bra ut og har en heftig lyd samtidig får du fordelene med et 2:1 anlegg og stepped headers, tror du vil bli veldig fornøyd. Hadde jeg vert deg ville jeg bestilt med O2 bungs slik at du kan sette på en AFR leser til å tune motoren din skikkelig :)


To Sportstere er dobbelt så gøy

Post svar

Tilbake til “Eksos”