FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by kkanst »

Lurer på om det er nødvendig å ta stage 1 i første omgang/i det hele tatt, ved bytte fra original til slip-on-potter?
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by chrissenator »

Nope! Hvis det bare er potter går det fint.
Ifht stage 1 tuning vil jeg anbefale deg å bruke en Power Vision - veldig kurant flash tuner med mange muligheter :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by chrissenator »

Nope! Hvis det bare er potter går det fint.
Ifht stage 1 tuning vil jeg anbefale deg å bruke en Power Vision - veldig kurant flash tuner med mange muligheter :-) hvis det er en EFI vel å merke..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by Dude »

Du måååå ikke, men denne går så magert fra før, at jeg hadde gjort det uansett. Det er riktig at den skal skal klare å utjevne for kun slip-on`s, men når den er satt opp så magert fra fabrikk er det mye på å tjene på å ta stage 1.

Jeg er veldig fornøyd med PCIII (power-commander), men det er litt dårlig plass til den, men det går.

Går ut fra at dette er en nyere Fatbob da.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by kkanst »

chrissenator wrote:Nope! Hvis det bare er potter går det fint.
Ifht stage 1 tuning vil jeg anbefale deg å bruke en Power Vision - veldig kurant flash tuner med mange muligheter :-)
Takker fro svar.. Det er snakk om å bytte potter selv i første omgang. Kjøre litt på dette- deretter ta stage 1.
2001 1550 Deuce.
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by kkanst »

Dude wrote:Du måååå ikke, men denne går så magert fra før, at jeg hadde gjort det uansett. Det er riktig at den skal skal klare å utjevne for kun slip-on`s, men når den er satt opp så magert fra fabrikk er det mye på å tjene på å ta stage 1.

Jeg er veldig fornøyd med PCIII (power-commander), men det er litt dårlig plass til den, men det går.

Går ut fra at dette er en nyere Fatbob da.
Hei, ja det er en 2012 FB. Hva er egentlig powercommander og alt det der styret? Er det ikke bare å omprogrammere den som ellerede er der???
2001 1550 Deuce.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by Sharpeye »

kkanst wrote:
Dude wrote:Du måååå ikke, men denne går så magert fra før, at jeg hadde gjort det uansett. Det er riktig at den skal skal klare å utjevne for kun slip-on`s, men når den er satt opp så magert fra fabrikk er det mye på å tjene på å ta stage 1.

Jeg er veldig fornøyd med PCIII (power-commander), men det er litt dårlig plass til den, men det går.

Går ut fra at dette er en nyere Fatbob da.
Hei, ja det er en 2012 FB. Hva er egentlig powercommander og alt det der styret? Er det ikke bare å omprogrammere den som ellerede er der???
Du kan omprogrammere EFI uten power commander men da må du inn på et verksted for å gjøre jobben. Litt av poenget med bl.a power commander eller V&H Fuelpak (som jeg bruker) er at du selv kan sette nye verdier ved eksosbytte. Det er en liten boks med display og et par knapper som du kobler inn på el.nettet. Så setter du nye verdier og remapper motor selv etter faste parametere som ligger i boksen. Dette bør man gjøre for å optimalisere motor opp imot det nye eksosanlegget.

Rett meg gjerne om noen andre har en bedre forklaring.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by chrissenator »

kkanst wrote:
Dude wrote:Du måååå ikke, men denne går så magert fra før, at jeg hadde gjort det uansett. Det er riktig at den skal skal klare å utjevne for kun slip-on`s, men når den er satt opp så magert fra fabrikk er det mye på å tjene på å ta stage 1.

Jeg er veldig fornøyd med PCIII (power-commander), men det er litt dårlig plass til den, men det går.

Går ut fra at dette er en nyere Fatbob da.
Hei, ja det er en 2012 FB. Hva er egentlig powercommander og alt det der styret? Er det ikke bare å omprogrammere den som ellerede er der???

Jo du kan flashe den hos forhandler, men det koster mer enn en PowerVision
En PowerComander eller fuelpack er sk piggyback enheter som "lurer" ecm litt og gir en feitere blanding, enkelt men ikke best.
PowerVision er en Flash tuner som kommuniserer skikkelig med ecm og du gjør en stage 1 oppgradering selv på 1 minutt, øvrige fordeler er at du kan tune motor utrolig bra med softwaren som følger med. Den tuningen foregår med logging og autotuner funksjon i softwaren. Du slipper å betale en formue for tuning i benk og du har full kontroll selv.
Rundt 400$ på ebay for en PowerVision til din sykkel :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by kkanst »

Er det slik at det bare er å plugge inn, programmere.. for så å ta bort etterpå?? Slipper å feste en haug med ekstra bokser på sykkelen?
2001 1550 Deuce.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: FatBob + slipons.. Stage 1 nødvendig?

Post by chrissenator »

kkanst wrote:Er det slik at det bare er å plugge inn, programmere.. for så å ta bort etterpå?? Slipper å feste en haug med ekstra bokser på sykkelen?
Ja.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Eksos”