DOT 4 og DOT 5

Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by Sandman »

Toro wrote:I følge manualen skal sykkelen min ha DOT5 (01 Fat boy). Da jeg sugde ut væska fra reservoaret var den gul orange. Spørsmålet er da: Er alle DOT5 bremsevæsker lilla eller er det forskjell på produsentene :?: Hvis ikke har den forige eieren hatt på feil væske og sykkelen har blitt kjørt med feil væske 3-5 år. Har ikke merka noe til at bremsene er noen dårligere. Har nå byttet til DOT5 (lilla). Håper da at DOT5 kommer i flere farger. Noen som veit :?:
Har ikke sett andre farger enn lilla på DOT5. Skjekk om den får en gråaktig farge, for da er det blandet DOTer.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by Toro »

Har snakka med en bilmekaniker og harley kjører i dag og han sa at hvis jeg hadde blanda Dot5 med Dot4 så skulle jeg skylle gjennom systemet med i overkant av en halv liter rødsprit.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Anders
Posts: 97
Joined: 10 Mar 2010, 21:58

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by Anders »

Veit om folk som kjører med DOD4, det virker fint det også, men den "spiser" opp gummien så man vil ikke merke noe de første åra tipper jeg. DOT5 silikonbasert bremsevæske er det som skal brukers på harley. Ihvertfall av litt eldre årgang, men jeg mener de har laga bremsesytemene for DOT4 i år 2000 og noe..
entusiast - Softail Custom
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by bobber-48 »

Det står som regel på reservoarene hvilken dot du skal bruke.
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by Toro »

bobber-48 wrote:Det står som regel på reservoarene hvilken dot du skal bruke.
Stemmer det. På min 01 Fat Boy står det DOT5. Altså den silliconbaserte.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
FatBob
Posts: 13
Joined: 10 Mar 2010, 09:36

Re: DOT 4 og DOT 5

Post by FatBob »

Ikke bland disse, polyglycol Basert DOT4 og Silicone Basert DOT5. To vidt forskjellige spesifikasjoner og bruksområder.
Se i "boka" og bruk bare det som står der.
Hvorfor ikke kjøre FatBob ;-)
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”