Lufting av bremser?

Post Reply
User avatar
freeflyer
Posts: 23
Joined: 13 Mar 2010, 19:16

Lufting av bremser?

Post by freeflyer »

Hei, og lenge siden sist :)

Så i et (veldig) lignende forum at det ikke er nødvendig å lufte bremser på h.d. / mc, siden hovedpumpa har to hull, ett for væske og ett for å slippe ut luft. Noen som vet om dette gjelder for de fleste aftermarket pumper også?
Har et lite h...... med å få forbremsen til å bygge opp trykk igjen etter bytte til nytt styre. Det har kommet trykk, men etter litt lufting forsvant trykket igjen. Dette skjedde to (eller tre?) ganger, og etter dette har vi ikke fått trykk i systemet igjen. Vurderer sterkt å sende bremsevæska opp "feil vei" for å rense kaliperen for luft, men det hadde vært kjekt å vite om det er nødvendig å lufte bremsene når jeg har gjort det. Eller, det hadde vært greitt å vite at jeg kan SLIPPE å lufte bremsene så snart det er trykk i dem ;)

Hovedpumpa mi hører til et slikt system forresten: http://www.retrocycle.com/CustomChromeS ... y_BDL.html, altså BDL system.
Espen

"Uanswered questions are far less dangerous than unquestioned answers!"
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: Lufting av bremser?

Post by Messiah »

Ser ut for meg som at det skal kjøres gjennom fra calipter!
Har du sprøyte til dette er jo det enklest....
Fyll til ekspansjonskammeret på hendelen er fullt, dra sprøyta forsiktig flere ganger i retur for å dra ut luft av calipteren, send så opp litt mer bremseveske!
Lukk lokket på hendelen skikkelig, ta så av sprøyta, tighte til nippelen på caliptern uten å fjerne sprøyta!
Sørg for å ha en kloss i calipteren, som holder stemplene helt inne i kammeret, slik unngår du at klossene ikke blir dynka i bremseveske!
Smekk det hele sammen.... Tut å kjør!
Ps. Husk bremseveske på klosser eller skive = sinnsyk skriking i bremser!!
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”