Bremser og Blinklys

Post Reply
User avatar
rigotta
Posts: 35
Joined: 29 Jun 2010, 11:14

Bremser og Blinklys

Post by rigotta »

Hei!

Ifm bytte av bremseklosser og bremsevæske bak på en FXSTC'96 har jeg fått problemer med bakbremsen. Oppdaget at det var meget lite bremsevæske i beholderen og tenkte jeg like gjerne kunne bytte. Jeg klarte å pumpe mye luft i systemet, og klarer ikke å lufte på normal måte. Når beholderen er fylt med bremsevæske og lufteskruen stengt klarer jeg ikke å pumpe opp trykk i systemet. Pedalen bunner hver gang. Tappet av all væsken igjen og fyllte systemet med væske fra lufteskruen vha en sprøyte. Nå får jeg opp trykket, men pedalvandringen er mye lengre enn før. Om jeg nå prøver å lufte systemet, klarer jeg heller ikke nå å pumpe opp noe trykk etter å ha åpnet lufteskruen en gang. Kort sagt, ved normal lufteprosedyre får jeg ikke noe trykk i systemet lenger. Noen forslag?

Noen som vet hvilke gjenger det er på lufteskruene, og hvor lange de er? Har ikke anledning til å sjekke på egen sykkel nu.

Skal også montere blinklys på sykkelen, etter at forrige eier har tatt de av. Noen som vet fargen på ledningene til blinklysene fram. Jeg finner ikke ut hvor han har kappet ledningene.
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”