Bremser

User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Bremser

Post by chrissenator »

Har såvidt begynt jakten på 6 stemplede og det er mulig jeg kjøper to til dobble skiver foran - litt kjekt med kvalitet..

Hvilke erfaringer har du med ettermarkeds bremser, er alt like bra eller er det noen som jeg klart bør styre unna?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Performance Machine ser det ut til at det blir.

http://www.jpcycles.com/product/242-229#
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Bremser

Post by kane »

Jøye meg då, det blir ihvertfall ikke gratis...

Jeg kjører med orginale 4-pot 2000 up HD calippere fra en Road King på egendesignede braketter og 12,5" flytende skiver fra en eller annen R sykkel, orginal pumpe.

Uansett hva slags sykkel jeg har satt meg på har jeg bedre bremser på min egen.

Calippere og pumpe, brukt, E-bay: ca 1000.- ink. frakt og mva
Skiver, kjøpt av en roadracing dude, brukt ett løp: 250.- for begge
Braketter, tegning, vannskjæring og tilpassning, bolter osv.: ca. 500.- for begge

Så med slangelask fra calipper til calipper og dobbelbolt til denne havnet jeg på ca. 2000 kroner totalt og det var vel anvendte penger :)

I negativ retning så ser det jo ikke like kult ut som ettermarkedsgreier, men at det funker er ikke noe tvil om :)
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Har kjøpt slike bremser selv til Softailen fra Bkrider.com. Fikk caliperen for $454.50 inkl frakt før jul ifjor.
Pakken gikk gjennom tollen uten avgift, og da kom den seg på 2556,-kr (ser ut som at senderen har skrevet feil / komma feil på verdien på pakken) :shock:
Den finnes i 3 utgaver : Chrome, polert aluminium og sort. Dette er vel noe av det beste og peneste som er å få.
User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Bremser

Post by Trondsen »

chrissenator wrote:Performance Machine ser det ut til at det blir.

http://www.jpcycles.com/product/242-229#


Er ok å handle fra JP. har god erfaringe med dem . grei pris og levere raskt så lenge det gjennom UPS.. :D :D
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Det viktigste er kvaliteten og etter div spaning på www så får PM bra omtale så da blir det PM og etter hva jeg har forstått fungerer den originale bremsepumpen utmerket til en 6 stemplet caliper. Så blir det Goodrige stainless coated black bremseslange.

TCB: Hvilken bremsepumpe bruker du?. Og hvordan synes du bremsen fungerer, klarer du å låse forhjulet?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Bremser

Post by Harlex »

Hmmmmm..... Kanskje jeg skulle flesket til med slike bremser jeg også.... Skal jo ha av saker og ting allikevel....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Har ikke prøvd å låse hjulet, er av den type som bare cruiser rundt og da blir det ikke noen panikkbremsinger :)
Tror ikke at det skal være noe problem å låse hjulet hvis jeg trenger det.
Delene er montert på en 2002 Softail FXSTI, og den har 4 stempel i caliperen originalt og da bruker jeg den originale bremsehendelen.
PM caliperen er av typen "differential bore" og det vil vel si at stemplene har forskjellig størrelse, og de virker gradvis etter hvor hardt jeg klemmer til.
Byttet bremseskiven også med det samme og da ble det riktig pent.

Knut.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Harlex wrote:Hmmmmm..... Kanskje jeg skulle flesket til med slike bremser jeg også.... Skal jo ha av saker og ting allikevel....
Tror det er alvorlig på tide med noe som er bedre enn original bremsene, jeg har vert misfornøyd med de siden dag 1.
Nå får jeg jo straks litt mer trøkk på bakhjulet så da blir vel behovet for gode bremser mer akutt!.

Har lest litt om forskjellen på 1,2,4 og 6 stemplede calipere og siden det er såpass stor effekt forskjell på 4 og 6 stempel kontra liten prisforskjell så var egentlig valget enkelt.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

TCB wrote:Har ikke prøvd å låse hjulet, er av den type som bare cruiser rundt og da blir det ikke noen panikkbremsinger :)
Tror ikke at det skal være noe problem å låse hjulet hvis jeg trenger det.
Delene er montert på en 2002 Softail FXSTI, og den har 4 stempel i caliperen originalt og da bruker jeg den originale bremsehendelen.
PM caliperen er av typen "differential bore" og det vil vel si at stemplene har forskjellig størrelse, og de virker gradvis etter hvor hardt jeg klemmer til.
Byttet bremseskiven også med det samme og da ble det riktig pent.

Knut.
Målet er å kunne "låse" forhjulet med to fingre :) Har vurdert ny skive også ja, og helst så stor som mulig - husker ikke størrelsen på min 07 men jeg har lest om 12" skiver på Sportstere!, så det blir muligens en eller annen brakett i tillegg, men bremser og modifikasjoner kan jeg lite om så jeg tar i mot alle tips og hint jeg kan få på veien.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”