Bremser

User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Hvis du bestemmer deg for størrelsen på bremseskiven og bestiller caliper til den størrelsen, så skal det være bare å skru det sammen uten brakett foran.
Det er bak du trenger en brakett hvis du også skal skifte der også, men der holder det med 4 piston caliper.
Bruker bare 2 fingre på bremsen jeg også, og det går greit å få stoppet sykkelen.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Bremser

Post by Harlex »

Men finnes kalipperen i chrome?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Her er ligger noen tilsalgs på Ebay, om de passer til din sykkel ?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=PM+ ... &_osacat=0

Knut
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Leser på XLF at 13" disk passer på stock 21" hjul med PM disk og PM caliper!..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Bremser

Post by Nostalgia »

Jeg har 6-stemplet PM foran og 4-stemplet PM bak på Nostalgia'n min.
Jeg ble veldig positivt overrasket over forskjellen fra de originale 1-pots caliperne som satt på sykkelen forrige sesong. Har jo bare en skive foran på sykkelen min, så det jeg kan jo ta i ganske greit før ting låses.
Men ved en situasjon på Mosseveien etter "onsdags-Grava" for et par uker siden opplevde jeg bremsene mine til sitt fulle, og hadde jeg ikke reagert fort nok og slapp opp litt da både for- og bakhjul låste, hadde nok sykkelen vært statistikk.. Sharpeye kunne melde om fint med blårøyk.. Hadde nok litt av erfaringene med gamlebremsene fortsatt i fingrene..
Men ja, de fungerer som bare f... og de er bolt on med originale pumper :)
Eneste jeg har opplevd som litt frustrerende er at 6-stemplet PM leveres komplett med klosser, og klossene som følger med er av det sinna slaget, altså "Sinthered". Man får også "Organic" til disse caliperne, og de er litt snillere mot skivene, samt stillere :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Takk for god rapport Nostalgia.

Leser at PM har utviklet en kraftig rustfri skive som skal takle sintered pads mye bedre og dempe lyd!, muligens en salgs gimmick men det får vi finne ut av om det er korrekt senere etter litt tid...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Her ser du hvordan det ser ut med PM 6 piston caliper og 13" disk på 21" PM hjul, og Goodridge bremseslange 8-)
2002 bremser 1.jpg
2002 Bremser 2.jpg
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Det ser berre lekkert ut TCB, felg og skive med like shinkler ble helt kanon bra.
Har bestilt midglide krone for å få på en bredere felg enn den originale 2.15" helst en 3.00 men det blir vel en 3.50 i håp om å få på doble skiver foran, men nå har flere såpass gode erfaringer med 6 stemplede calipers at jeg rett og slett tester ut enkel skive/caliper først og så tar jeg det derifra...

Hvilken bredde har du på felgen TCB og kan jeg få spørre om hvor mye felgen ligger på i pris?..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Bremser

Post by TCB »

Felgen er en PM Monaco, og det ser ut som at PM ikke selger denne felgen lengre.
Og prisen er jeg ikke sikker på, det var den forrige eieren som betalte dette.
Felgen er i størrelse 3,5 X 21 foran og 8,5 X 18 bak, og ifølge forrige eier var dette ganske dyrt.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Da var PM kaliperen i hus og 13" flytende skive, men slangen lot jo følgelig vente på seg :( så jeg avventer montering til slangen er på plass...

No blir det å smøre seg med tålmodighet for det er veeeeeldig fristende å skifte :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”