Harley sikkre nummer skilt

Alt det andre
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Harley sikkre nummer skilt

Post by Jan-Ivar »

Det ser jaggu tu til at de dyre skiltpalatene som staten leier ut mot en registrerings avgift og en symbolsk summ klat årsavgift pokker ikke er Harley sikkre.
la merke til i dag at det forbanna skilte har begynt å gå i oppløsning.
det må da gå an å få det dekka på garanti elelr hva?

noen adre som har opplevd lignende? sykkelen ble registrrert i Norge i 2005 og skilte som ble montert er omtret like tjukt som aluminiums folie.

hva må til for at staten skal gjeninføre de gamle gode skiltene som faktisk hadde litt ryggrad.
husker på 80 tallet da skiltene var ca 5 mm tykke de tålte jo alt.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by BikerEva »

Det er jo fem år siden 2005, kjøpsloven gjelder sikkert bare i to år :)

Men ja, de forrige skiltene revnet bare man SÅ på dem.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Jan-Ivar »

HMMM! da må jeg sjekke når i 2005 den ble ragga kanskej jeg kan bruek kjøpsloven HEHEHEHE!

hvis ikke må jeg vel ta bilen å cruise en tur neddom trangsynet å bestille et nytt.
men da skal jeg passe på å bestille et Harley sikkert skilt
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Lariat »

Jan-Ivar wrote:HMMM! da må jeg sjekke når i 2005 den ble ragga kanskej jeg kan bruek kjøpsloven HEHEHEHE!

hvis ikke må jeg vel ta bilen å cruise en tur neddom trangsynet å bestille et nytt.
men da skal jeg passe på å bestille et Harley sikkert skilt

Må bare beklage men du for et plast skilt i posten 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Jan-Ivar »

PLAST!!!!!
det er det for J&%¤&# å skru fast plast på en gammal Harley, men må man så må man
får veø se litt på skilt holdern også tror jeg. om det er mulgi å feste skiltet så det ikke vibrerer
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Jan-Ivar »

I dag skjedde det helt store.
oppdaga da jeg kom hjem fra en liten kjøre tur at skilte var borte. HEHEHE!
biken har rett å slett avskilta seg sjæl.
jeg vet overhose ikke hvor langt jeg har kjørt uten skilt. kjørte rv 22 i fraTrøgstad og hjem til Gan
madammen og dattra mi tok seg en kjøre tur med bilen for å se om de fant skiltet men uten å lykkes.

så nå må jeg vel la biken stå i noen dager DESSVERRE. hadde tenkt meg en tur til Lillestrøm i morra i forbindelse med 4 Juli, men nå blir det bare med bil.

må vel ta en tur ned til trangsynet på Mandan å bestille et nytt skilt
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Jan-Ivar »

Fant i dag ut at det er greit å ha veteran motorsykkel.
måtte innom den lokale lensmannen for å få stempel og underskrift på taps meldingen til vegvesenet.
så en tur ned til tilsynet for å levere inn taps meldingen. den Hyggelige dama i skranken spurte om jeg ville har nytt plast skilt elelr om jeg ville reise ned på skitlfabrikken å bestilel et skilt der.
i og med at sykkelen er veteran kunne jeg bestille et skilt som passet til års modellen.
det passe meg så utmerket at jeg ikke måtte tenke lenge på det.
så da ble det en tur ned påskiltfabrikken for å bestille et skilt som swer ut slik de gjorde i 1973.

må vente til Onsdag men det kan jeg leve med. tilsynet trengte 4 dager så da hadde det vel blitt fredag.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Harlex »

Jan-Ivar wrote:Fant i dag ut at det er greit å ha veteran motorsykkel.
måtte innom den lokale lensmannen for å få stempel og underskrift på taps meldingen til vegvesenet.
så en tur ned til tilsynet for å levere inn taps meldingen. den Hyggelige dama i skranken spurte om jeg ville har nytt plast skilt elelr om jeg ville reise ned på skitlfabrikken å bestilel et skilt der.
i og med at sykkelen er veteran kunne jeg bestille et skilt som passet til års modellen.
det passe meg så utmerket at jeg ikke måtte tenke lenge på det.
så da ble det en tur ned påskiltfabrikken for å bestille et skilt som swer ut slik de gjorde i 1973.

må vente til Onsdag men det kan jeg leve med. tilsynet trengte 4 dager så da hadde det vel blitt fredag.
Det må jeg si... På grunn av "gamle" skruehull og noen små ulykker med skiltet vil jeg også ha nytt skilt men jeg har ikke veteran... Hvis det går an å oppdrive de gode gamle blikkskiltene så må vel alle kunne få det???! Fikk plastskilt til den siste bilen min og etter 2 uker hadde jeg "en rose" etter steinsprut... Forba... drit de derre i plast......
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by BikerEva »

Harlex, er ingen som nekter deg å stikke ned på Lator og få laget noe annet. Si det skal henges på veggen for å markere parkeringsplass e.l. Det hender de tror på det :err:
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Harley sikkre nummer skilt

Post by Lariat »

Ja det er noe dritt skilt en for nå til dags det som var før plasten var så tynt at det brekka seg og med en skelett skiltholder (orginal) så står skiltet rimeligt fritt eg fikk en spesialbygget skiltholder i rustfritt og har i tilegg til skruer limt det fast men eg lurer på å bestille et som er i min sykkels alder 1980
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”