Lite reg. skilt

Alt det andre
User avatar
RuneR
Posts: 27
Joined: 01 Aug 2010, 23:49

Lite reg. skilt

Post by RuneR »

Heisann.
Noen som vet hvordan reglene er for å montere lite reg-skilt på sykkelen? Regner med at dette ikke er lov, men man kan vel fortsatt håpe på mirakler :?
Evt. hvor kan man skaffe seg et slikt?
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Lite reg. skilt

Post by Hanlucky »

ALLE skilt utenom det orginale er forbudt og kjøre med. Hvis du blir stoppet av rette vedkommende, går dette under dokumentforfalskning.
Men det er jo opp til eier av sykkelen hvor stort skiltet skal være ang stil osv..
Miniskilt kan du bestille her: http://www.pitstopmcimport.no/shop/prod ... roup=SKILT" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tmolson.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.funplate.se/html/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Lite reg. skilt

Post by Alzheimer »

Hva om man kapper litt av kantene på det originale skiltet - tallene er jo like lette å lese..

er det dødsstraff for dette også?

(utrolig hva politiet har høy prioritet på, mens volds- og vinningskriminalitet aldri har tilstrekkelig med "ressurser"...)
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Lite reg. skilt

Post by Jan-Ivar »

Å kappe i kantene på skiltet er vel heller ikke lov. regnes vel som dokument falsk det også!
Last edited by Jan-Ivar on 15 Aug 2010, 11:58, edited 1 time in total.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Lite reg. skilt

Post by BikerEva »

Om man kjører UTEN skilt, så må det da være bedre om man blir stoppet da, for da har man ikke forfalsket noe?

Om jeg hadde blitt tiltalt for dokumentfalsk ved å kjøre med lite skilt, hadde jeg skaffet meg en god advokat. Dokumentene er jo ikke forfalsket, jeg har laget en "dårlig" kopi av skiltet og har det originale liggende...
User avatar
tattoogl
Posts: 23
Joined: 10 Mar 2010, 08:39

Re: Lite reg. skilt

Post by tattoogl »

Vet det finnes mindre firkantet/ikke firkantet hos biltilsynet. På Kongsvinger (biltilsynet) har noen fått dette. Hadde vært mye krangling med "hun" som satt i skranken (hun sa det ikke fantes) før vedkommende hadde gått på verkstedet og fortalt hva han ønsket. Der fikk han velge..
Men du må ha grunner for å få sånne skilt. Vedkommende fikk dette fordi baggasjebrett satt sånn at det ikke var plass til orginalt skilt..
Stolt eier av en 2010 Nightster ;) Tøffeste sykkelen i gata!!
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Lite reg. skilt

Post by DaddyCool »

BikerEva wrote:Om man kjører UTEN skilt, så må det da være bedre om man blir stoppet da, for da har man ikke forfalsket noe?

Om jeg hadde blitt tiltalt for dokumentfalsk ved å kjøre med lite skilt, hadde jeg skaffet meg en god advokat. Dokumentene er jo ikke forfalsket, jeg har laget en "dårlig" kopi av skiltet og har det originale liggende...
Ved å lage en mindre kopi av skiltet som du sier så er det nok å regne for dokumentforfalsking da det er ett fravik fra orginalkjennemerket selv om du ikke har fysisk endret på orginalen. Jeg er ikke uenig i at orginalskiltene er vel store, men slik er det nå engang.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Lite reg. skilt

Post by Jan-Ivar »

jeg ser ikke problemet med skiltene vi har.
det r vel stort sett brae Harley Folket som klager. hører svært få jaspe kjører som klager på skilt størrelsen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Lite reg. skilt

Post by Alzheimer »

tattoogl wrote:Vet det finnes mindre firkantet/ikke firkantet hos biltilsynet. På Kongsvinger (biltilsynet) har noen fått dette. Hadde vært mye krangling med "hun" som satt i skranken (hun sa det ikke fantes) før vedkommende hadde gått på verkstedet og fortalt hva han ønsket. Der fikk han velge..
Men du må ha grunner for å få sånne skilt. Vedkommende fikk dette fordi baggasjebrett satt sånn at det ikke var plass til orginalt skilt..
Dette var interessant. På rockeren min slår passasjeren konsekvent beinet inn i skiltet som stikker opp fra bakskjermen. Det er vondt og unødvendig. Hva slags skilt er dette? Hvilket veksted er det snakk om?
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Lite reg. skilt

Post by BikerEva »

Nå lages jo skiltene i Sverige i plast, og de eneste som kan velge noe annet hos biltilsynet, er de med veteran vel?

Alzheimer, det finnes vel sikkert annet skiltfeste til Rockeren også? Alle HDer leveres jo med skilt som står RETT opp, men dealerne har annet feste som er mer liggende.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”