Lite reg. skilt

Alt det andre
User avatar
tattoogl
Posts: 23
Joined: 10 Mar 2010, 08:39

Re: Lite reg. skilt

Post by tattoogl »

Alzheimer: Skiltet ble bestilt på biltilsynet på Kongsvinger..
Stolt eier av en 2010 Nightster ;) Tøffeste sykkelen i gata!!
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Lite reg. skilt

Post by Bernt »

Er det noen som har mål på de originale skiltene. Bike line har noen sidemonterte fester som er 7 x 4 tommer. Disse blir vel for små for original skilter.
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Lite reg. skilt

Post by Alzheimer »

BikerEva: Nå passer det jo fint å ha en god grunn til å måtte ha mindre skilt, da. Jeg har lurt på å brekke kantene bakover, det kan jo ikke være "dokumentfalsk"?

Så skal vi ikke stikke under en stol at jeg, og sikkert flere med meg, innimellom kjører såpass utenfor reglene :regel: at det kan være greit med den "anonymiteten" et lite og vanskelig lesbart skilt gir...
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Lite reg. skilt

Post by Bernt »

Alzheimer wrote:BikerEva: Nå passer det jo fint å ha en god grunn til å måtte ha mindre skilt, da. Jeg har lurt på å brekke kantene bakover, det kan jo ikke være "dokumentfalsk"?

Så skal vi ikke stikke under en stol at jeg, og sikkert flere med meg, innimellom kjører såpass utenfor reglene :regel: at det kan være greit med den "anonymiteten" et lite og vanskelig lesbart skilt gir...
Det kaller vi bare en liten tilpassing.
User avatar
AngelowDoom
Posts: 16
Joined: 05 Aug 2010, 18:41

Re: Lite reg. skilt

Post by AngelowDoom »

Kjennemerker lages i serier på store og små, og begge lages smale med bokstaver og tall etter hverandre og høye, der bokstavene står over tallene. På motorsykkel er det kun anledning til å bruke det vi kaller for lite kjennemerke. Det kan fås i to utgaver, smalt og høyt. Målene for smalt kjennemerke er 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt. Det høye skiltet er 22 cm bredt og 15,2 cm høyt.

Hvis det ikke er plass til et av disse kjennemerkene, så er det ikke tillatt å bruke noe mindre, da må det gjøres modifiseringer på motorsykkelen slik at et av de nevnte kan brukes.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Lite reg. skilt

Post by Hanlucky »

Jan-Ivar wrote:jeg ser ikke problemet med skiltene vi har.
det r vel stort sett brae Harley Folket som klager. hører svært få jaspe kjører som klager på skilt størrelsen.
Du har nok rett der Jan-Ivar...de klager ikke, fordi dem har bestillt miniskilt og montert dem på..og i tillegg bøyd dem opp slik at de ikke kan leses bakfra...så tuppewaregutta er nok ikke bedre enn oss på stålkomfyrene :)
Raskere enn sin egen.....
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Lite reg. skilt

Post by BikerEva »

Japsegutta fester dem ofte inni skjermen, foran bakhjulet. Før når de var i metall, bøyde de dem bare slik at man bare så bokstavene :)
User avatar
Simon
Posts: 44
Joined: 21 Mar 2010, 23:03

Re: Lite reg. skilt

Post by Simon »

Er mange japse sykkler i klubben vår. Tror ALLE har montert miniskilt :lol:
User avatar
FLHTCU
Posts: 34
Joined: 12 Aug 2010, 21:41

Re: Lite reg. skilt

Post by FLHTCU »

spraylim og sand har funket for mange også..... slipper å brekke de da
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Lite reg. skilt

Post by Alzheimer »

Hvis det skal være dokumentfalsk å kjøre med lite skilt må jo dette utgjøre et vel så stort problem:
Image
og da tenker jeg ikke på pin-up-modellen til venstre, men sykkelstativ til bil der folk tegner på eller kjøper skilt som de fester bakpå stativet.

Hvis det er ok må jo jeg kunne tegne skilt på harleyen og ha det originale skiltet montert mellom motor og bakskjerm..

Ellers ser jeg at mange folk kjører med hengerfeste som skjuler deler av registreringsnummeret...
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”