Løftebukk

Alt det andre
Post Reply
User avatar
poppeyau
Posts: 18
Joined: 11 Jun 2010, 02:26

Løftebukk

Post by poppeyau »

Er det noen som har Biltema MC-løfter 680 kg 82-414? Jeg har Dyna Low Rider 2007 og vurderer å kjøpe løfteren.
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Løftebukk

Post by DaddyCool »

Ja, jeg har den til WideGliden. Rammen er laget på en måte som gjør det vanskelig (men ikke umulig) å få løftet sykken med denne bukken. Det er ikke bukken som hovedproblemet, men heller rammen som er laget slik den er. Får ikke sykkelen til å stå 100% balansert på bukken siden det er et deksel/utspring under rammen som forhindrer dette. Med stropper så står sykkelen støtt, men det er de kritiske øyeblikket i selve løftet som er litt ubekvemt. Vet ikke om det er det samme på din ramme, men jeg sliter med dette hver gang sykkelen må jekkes. Jeg har vurdert å finne en annen bukk som passer sykkelen bedre. Ellers er bukken veldig bra, stødig og robust. Hjelper det litt??
Male masculine icon...athletic godlike clone
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Løftebukk

Post by Sandman »

Har den bukken, og er meget fornøyd. Har heller ikke samme problem som DaddyCool, da jeg har en Deuce. Fint balansepunkt og løfer bra. Siger heller ikke noe å snakke om. :)
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
65pos
Posts: 17
Joined: 18 Mar 2010, 20:19

Re: Løftebukk

Post by 65pos »

Hei.
Benytter selv en Biltema løftebukk på min Dyna Wide Glide. Dette fungerer greit, men man må trille bakhjulet til sykkelen opp på en ca 3" planke for at det skal bli plass nok til å skyve bukken under sykkelen. I tillegg må man legge en ca 15 mm planke på det forreste vangen for at sykkelen ikke skal tippe forover.

Legger ved noen bilder med sykkelen plassert på bukken.
Last edited by 65pos on 06 Nov 2010, 20:21, edited 2 times in total.
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Løftebukk

Post by DaddyCool »

65pos wrote:Hei.
Benytter selv en Biltama løftebukk på min Dyna Wide Glide. Dette fungerer greit, men man må trille bakhjulet til sykkelen opp på en ca 3" planke for at det skal bli plass nok til å skyve bukken under sykkelen. I tillegg må man legge en ca 15 mm planke på det forreste vangen for at sykkelen ikke skal tippe forover.

Legger ved noen bilder med sykkelen plassert på bukken.
Flott! Greit å se andre sine løsninger på ting;) Ser ut som at du mangler det utstikket jeg har under ramma på min?? Kan det være endring mellom 03 og 05 modellene eller er det bare bildevinklingen som gjør at jeg ikke ser alt...? Dette skal uansett prøves ut :heh:
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
poppeyau
Posts: 18
Joined: 11 Jun 2010, 02:26

Re: Løftebukk

Post by poppeyau »

Takk for gode svar. Ja, da kjøper jeg denne. Ser veldig greit ut å jobbe på sykkelen når den er løftet litt opp.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”