Bensin renner rett gjennom forgasseren

Alt det andre
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

Satte sammen sykkelen i helga og tok en prøvestart.
Den startet :takk: :mrgreen: , men bensinen rant rett igejnnom forgasseren. (ut av det lille huller \slangen nederst på gasseren.

hva skyldes dette ? flottøren som henger seg?

btw: dette er en CV forgasser

f*en og... jeg som tenkte å kjøre meg en tur! :x
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

Steng avtappingsskruen. Brukt et langt tynt vanlig skurjern inn fra venstresida, antakelig. Kan også hende du trenger et kort skrujern på høyresida av sykkelen og venstresida av gasseren. Uansett ser du skruen der slangen går inn.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

den skjønte jeg ikke.... ... :shit: :mrgreen:
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

Nei, det var dårlig forklart. Der slangen går inn på gasseren er det en skrue. Renner det bensin ut av slangen er kanskje avtappingsskruen åpen. Du finner den lett. En vanlig flat skrue.

Husker ikke om bensinen kommer ut av slangen dersom gasseren renner over. Den gjør vel det... I så fall har flottøren hengt seg opp og da må du åpne gasseren.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

takk for tipset. skal se på det ikveld :-)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

Spørsmålet er vel om du har tappet av forgasseren eller ikke. Har du ikke, så er det vel bare det at den renner over.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

Coldman wrote:Spørsmålet er vel om du har tappet av forgasseren eller ikke. Har du ikke, så er det vel bare det at den renner over.
hva mener du med tappet av?
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

Pilsebob wrote:
Coldman wrote:Spørsmålet er vel om du har tappet av forgasseren eller ikke. Har du ikke, så er det vel bare det at den renner over.
hva mener du med tappet av?
Jeg mener om du har åpna avtappingsskruen for å tappe bensinen ut av flottørhuset før du vinterlagra sykkelen. Det er ganske vanlig å gjøre det for å unngå at bensinen danner krystaller.

Høres ikke ut som du har gjort det, så da er det nok flottøren som har hengt seg opp. Kan hjelpe å banke på gasseren nedenfor der bensinslangen kommer inn... forsiktig med håndtaket på et skrujern... og se om den løsner. Jeg ville uansett åpna og gjort rent rundt ventilen. Det er jo gjort på noen minutter.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

ok :-)

men nå har sykkelen vært delvis nedplukka i vinter.
gasseren har også vært åpna og sjekket for ulumskheter.
men skal prøve å rappe til jæver`n og se om det hjelper ;-)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

Om avtappingsskruen var åpne ville motoren kanskje ikke gå i det hele tatt? Jeg vet ikke... mulig den kunne klaer å suge til seg nok bensin likevel selv om det stort sett renner rett ut av flottørhuset... Men så er det nå veldig enkelt å sjekke om skruen er åpen da.

Ellers er jo ventilen som styres av flottøren litt følsom. Skal ikke stenge for tidlig, men heller ikke for sent. Den skal "gli" lett opp og ned og i det hele tatt. Ventilen er ei messingnål - eller kanskje en dor er den beste sammenlikninga - som går opp i et høl der bensinen kommer inn. Nåla hviler på flottørens "hengsel". Når flottøren flyter opp skyves nåla oppover. Du kan justere ved å bøye hengselen som flottøren er festet i.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”