Bensin renner rett gjennom forgasseren

Alt det andre
User avatar
ptb
Posts: 65
Joined: 29 Jul 2010, 10:14

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by ptb »

Tappeskruen til flottørkammeret har ingenting med overløpsslangen å gjøre. Er det gjennom tappeskruen, eller overløpsslangen det renner ut?
Om det er ut av hullet til tappeskruen det renner > Sitter tappeskruen der, eller er den løs? Den sitter nesten i bunnen av flottørhuset - rett i mot deg om du ser inn mellom sylindrene fra v.side av syklen.
Renner det ut av overløpsslangen, så er det flottøren som enten henger, eller så tetter ikke ventilen (som andre har nevnt tidligere). Når du har hatt forgasseren i "molekyler", så kan det hende at ventilen ikke er montert riktig, eller at du kan ha kommet borti den, slik at den ikke sporer riktig, og ikke tetter slik den skal. Du kan også ha fått "bendt" flottøropphenget som styrer hvor høyt flottørnivået skal være før ventilen skal stenge, slik at den ikke stenger før det renner over.

Det kan også hende at flottøren har sprekt/punktert, slik at den ikke flyter som den skal - og da renner det over. CV har vel vært levert med 2 forskjellige flottører - sort og hvit. I shopmanual er det beskrevet hvordan man justerer riktig nivå.
Lykke til med videre feilsøking - og forhåpentligvis enkel feilretting :)
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

nå endte det med at jeg kjøpte ny innmat til gasseren idag da det var litt "ukurante" deler inni der iflg HD Hokksund.
så det ble nye dyser, stemper og fjær. skur det sammen og justerer flottøren ikveld (håper jeg) så få vi se....


har forresten ikke den tappeskruen dere snakker om... no way! ;-)
eneste flate skruen som er tilgjengelig på hele gasseren er justerings skruen....
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Coldman »

ptb wrote:Tappeskruen til flottørkammeret har ingenting med overløpsslangen å gjøre.
.......
På noen modeller er det sikkert slik som du sier. På 2002- og 2006-modell Sportster er derimot saken annen. Åpner man tappeskruen renner bensinen ut gjennom overløpsslangen. Ganske så praktisk. Det går en kanal mellom "hullet" der tappeskruen står og overløpsslangen. Dette vet jeg med sikkerhet fordi jeg har tappet av flere ganger på begge de nevnte modellene. Så det så.

At ikke Pilsebob i det hele tatt har tappeskrue høres rart ut, men hva vet jeg...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
kakkarn
Posts: 45
Joined: 18 Mar 2010, 15:49

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by kakkarn »

Er du sikker på at det er CV forgasser du har? Den kom først på 1990 modeller (1340), litt usikker når den kom på Sportster.
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by Pilsebob »

da virker alt som det skal :P


Det er CV forgasser ja.
den kom først i 88, så dette er første generasjons gasseren uten akselerasjons pumpe.
så det kan fint hende at det er på andre generasjons gasseren det er den tappeskruen du snakker om Coldman... ? men.. hva vet jeg :mrgreen:

uansett, så starter dyret og ikke renner det bensin, så nå er det vel bare velstand håper jeg.
justere litt tenning nå, så er det prøvekjøring til helga hvis været holder (og jeg kommer meg over blankisen nedi veien min)
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Bensin renner rett gjennom forgasseren

Post by mustang »

Har ikke tappet gasser`n ,men kjører den tom (til motoren stopper) om høsten før lagring. Vet forøvrig ikke om det går ut på det samme? :shit:
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”