Sykkel som ikke vil starte

Alt det andre
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Sykkel som ikke vil starte

Post by BikerEva »

Sykkel som har stått i to år og ikke vil starte, S&S maskin. Det er gnist, byttet de sotete pluggene, bensinen er gammel, forgasser full av gugge? Aner ikke åssen en tappeskrue ser ut, kan noen se på bilde evt? Uansett hvor mye choke og gass den får, stinker det ikke bensin...tips, noen??
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Og hvordan rense forgasser for dummies??
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by Coldman »

Det kan være så mye...
Flottøren henger, flottørventilen henger, hull i vakuumslange til bensinkran, løs vakuumslange til bensinkran, tett filter, rusk eller vann i gasser osv. osv.

Tappeskruen for gasseren er under flottørhuset.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Dette ligger for høyt for meg. Jeg skrur av slangen inn på forgasseren og ser om det kommer bensin ut bare, tenker jeg!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by Coldman »

Et godt sted å begynne, ja.

Dersom det ikke kommer bensin, sjekker du om du har en tynn slange (i tillegg til bensinslangen) på bensinkrana. I så fall napper du denne av på forgasser/innsug, åpner krana og suger i den tynne slangen slik at det blir vakuum. Da åpnes bensinkrana. Kommer det nå bensin, vet du at alt er ok inn til gasser.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by EndeligHD »

Coldman wrote:Det kan være så mye...
Flottøren henger, flottørventilen henger, hull i vakuumslange til bensinkran, løs vakuumslange til bensinkran, tett filter, rusk eller vann i gasser osv. osv.

Tappeskruen for gasseren er under flottørhuset.

Oioi, du kunne lurt meg for mange penger som mekaniker Sturla, dette hørtes nesten ut som noe tatt rett ut fra verkstedet i Pondus :err: :err: :roll:
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by Erlend »

EndeligHD wrote: Oioi, du kunne lurt meg for mange penger som mekaniker Sturla, dette hørtes nesten ut som noe tatt rett ut fra verkstedet i Pondus :err: :err: :roll:
Flipphempedysa henger og flottørregulatoren er ødelagt, krankvalsestaget er bøyd og balanseakselmanifoilen balanserer ikke lenger. Dette blir dyrt, ja...
Keep the rubber side down!
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by TCB »

Det første du bør gjøre er å ta av bensinslangen under tanken, og tappe av den 2 år gamle bensinen.
Og så fyller du på ny bensin og prøver å starte den igjen.

Knut.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Det er trangt under der....
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by kkanst »

Ja, men hvis du flytter den sykkelen som står i veien- blir det lettere å komme til :p
2001 1550 Deuce.
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”