Sykkel som ikke vil starte

Alt det andre
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Takker så mye for alle tips!! Røsker av luftfilteret igjen i morgen, hiver på ny bensin og sprayer vilt med startgass igjen. Kommer den ikke da, skrur jeg av hele gasseren og tar den med hjem til Bergen, så får husmekanikeren som hater injection se på den :)
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by TCB »

Hvis du sprayer startgass inn i forgasseren og den tenner da, da er det noe galt med bensintilførselen.
Men hvis den ikke tenner med startgass, så er det tenningen som er problemet.
Går ut fra at spenningen på batteriet er ok.

Knut.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Har ikke målt spenningen, men starteren drar rundt med stor iver, og det hjalp ikke med startkabler med bil i andre enden heller.
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by Messiah »

Prøvd å dra til gasseren med en fastnøkkel eller noe en par-tre ganger for å se om flottøren henger?Burde vel strengt tatt kommet ut benzin av overflods-slangen hvis den henger men....
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Prøvde med ny bensin og startgass. Den går et par slag når jeg sprayer, men så skjer det ikke noe mer...? Det kommer bensin inn, men om det er nok aner jo ikke jeg, som pleier ringe en mann og få dem til å fikse....
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re:

Post by Svima »

BikerEva wrote:Prøvde med ny bensin og startgass. Den går et par slag når jeg sprayer, men så skjer det ikke noe mer...? Det kommer bensin inn, men om det er nok aner jo ikke jeg, som pleier ringe en mann og få dem til å fikse....
Og nå funker ikke det heller ...? :D
/ Svima
User avatar
kkanst
Posts: 309
Joined: 27 Jun 2010, 12:54

Re:

Post by kkanst »

BikerEva wrote:Prøvde med ny bensin og startgass. Den går et par slag når jeg sprayer, men så skjer det ikke noe mer...? Det kommer bensin inn, men om det er nok aner jo ikke jeg, som pleier ringe en mann og få dem til å fikse....
Ring Snåsamannen :p
2001 1550 Deuce.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Re:

Post by BikerEva »

Svima wrote:
BikerEva wrote:Prøvde med ny bensin og startgass. Den går et par slag når jeg sprayer, men så skjer det ikke noe mer...? Det kommer bensin inn, men om det er nok aner jo ikke jeg, som pleier ringe en mann og få dem til å fikse....
Og nå funker ikke det heller ...? :D
Neeeeeei!!! Kanskje fordi mine kyndige menn bor i Norge, og disse syklene bor i Danmark :err:
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by TCB »

Siden den "skyter" når du bruker startgass, er det bensintilførselen som er feilen.
Så her er det bare å begynne å skru løs bensinfilter og forgasseren, og rengjør disse.
Det kan også hjelpe å blåse inn i bensinslangen til forgasseren hvis flotøren henger, ikke bruk trykkluft.

Knut.
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Sykkel som ikke vil starte

Post by BikerEva »

Det kom noen heftige flammer ut innsuget et par ganger. Andre gangen tok det nesten fyr i sprayboksen, Rammstein hadde nok blitt imponert over det pyrotekniske showet vi hadde i garasjen idag :D

Nå er jeg reist hjem, så han får fikle med det selv. Hadde ikke stort nok skrujern til å få av innsuget, og jeg mener selv jeg er aldeles inkompetent på slike ting, han får ringe en mann :D
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”